היום (ראשון) מנהלת תקומה בשיתוף פעולה עם קהילת קיבוץ כרם שלום החלה בהליכי השיקום של הקיבוץ והכל במטרה להשיב את תושבי הקיבוץ לביתם מוקדם ככל הניתן.

מיזם חדש להכשרת צעירים דרוזים בהסברה ודיפלומטיה אזרחית יצא לדרך
אחיו של החטוף על חיסול סינוואר: "יכול להיות ש-5 דקות אחרי, דפקו לאח שלי כדור בראש"

במסגרת תכנית השיקום היישובית, ישופצו 82 מבנים: 69 מבני מגורים ו-13 מבני ציבור. עבור שיקום המבנים, שיקום שטחי ציבור ושיקום התשתיות הציבורית, תקצה מנהלת תקומה תקציב בסך כ-9.2 מיליון שקלים. 

עבודות השיקום בשלב ראשון כוללות שיפוץ מבני מגורים, לאחר תחילת שיקום מבני המגורים יחל שיקום המבנים הציבוריים, ובהמשך ישוקמו התשתיות ביישוב. 

עבודות שיקום שטחי ציבור ותשתיות בכרם שלום (צילום: שיי בר הנדסה)
עבודות שיקום שטחי ציבור ותשתיות בכרם שלום (צילום: שיי בר הנדסה)

לוח הזמנים ותכולות תכנית השיקום של הקיבוץ יאפשרו חזרה של תושבי הקיבוץ עד לפברואר 2025, וזאת בכפוף להיעדר מניעה ביטחונית. פעולות הביצוע בשטח החלו היום לאחר שבחודשים האחרונים נערכו סקרים, פעולות לשיתוף ציבור ותכנון מעמיק של העבודות.

לטובת ניהול העבודות, הקיבוץ התקשר עם חברה מנהלת א. יתד מהנדסים ניהול פיקוח וייזום פרויקטים בע"מ אשר התקשרו עם הקבלן המבצע שי בר הנדסה.

פעולות השיקום של כלל יישובי החבל, לרבות קיבוץ כרם שלום, מתבססות על ראיה רחבה של צרכי התושבים ובהם צרכי חינוך, תרבות, בריאות, תעסוקה ועוד.

מנהלת תקומה בהובלת מנכ״ל רוה״מ ומ״מ ראש מנהלת תקומה ימשיכו לעבוד בשותפות מלאה עם הקהילות והרשויות על מנת לעמוד ביעדיה ולהביא לפיתוח חבל משגשג וצומח.