האנליסט הצבאי, סמיר רג'וב, העריך בראיון לערוץ אל חדת' הסעודי כי תקיפה ישראלית באיראן עשויה להתרחש בימים הקרובים, עוד לפני סוף השבוע הנוכחי. הערכתו מתבססת על מספר גורמים, בהם הדלפות אחרונות על התקיפה והתבטאויותיו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. "העובדה שביידן מדבר לראשונה על כך שהוא מכיר את הפרטים מרמזת שהכל סוכם לשביעות רצונה של ארה"ב", אמר רג'וב.

לדברי האנליסט, התקיפה צפויה להיות מוגבלת בהיקפה. "היא לא תכלול את תוכנית הגרעין האיראנית ולא תהיה פרובוקטיבית מדי באופן שעלול לגרור את איראן לתקוף שוב", הסביר. רג'וב הדגיש כי "הרעיון המרכזי הוא לתקוף תשתיות, ציוד ונשק, ולא אנשים. במקרה של מטרות הקשורות למוסדות המדינה, ייתכן שיתקפו את הסמל אך לא יחסלו בכירים".

באשר למטרות ספציפיות, ציין רג'וב: "ייתכן שיתקפו אזורים עם מכליות נפט, אך יאפשרו לרוקן אותן קודם. המטרה תהיה מכלי נפט ולא בתי זיקוק". הוא הוסיף כי "מדובר על יחידות שיש בהן מקומות לאחסון דלק. תקיפת מקומות כאלה תביא לצמצום כמות הדלק הזמינה, אך לא תגרום לנזק רב מדי".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מתקן גז איראני (צילום: רויטרס)
מתקן גז איראני (צילום: רויטרס)

האנליסט הוסיף כי המצב המתוח בעזה ובלבנון מסייע לריכוז תשומת הלב העולמית באזורים אלה, מה שעשוי לאפשר תקיפה מפתיעה באיראן. הוא גם התייחס לסיור של שר החוץ האיראני באזור כביטוי למתיחות הגוברת. מבחינת ההיערכות, טען רג'וב כי "התקיפה הצבאית מוכנה".

הוא התייחס לבקשת ישראל למערכת הגנה אווירית THAAD-2 מארה"ב, אך ציין: "לתאד אין קשר לכטב"מים שמגיעים מאזור אחר. התאד עובדת בגובה רב נגד טילים לטווח בינוני שמגיעים לטווח של עד 5,500 ק"מ". לדעתו, "ייתכן שיש בזה הטעיה להראות שהם מתכוננים לתקיפה הבאה". 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה