כארבע שעות לפני הטבח שהתרחש בשבעה באוקטובר, בשעה 2:58, שלח השב"כ התרעה למל"ל, שכפוף לדרג המדיני ולרה"מ, וגם למשטרה -כך דווח היום (ראשון) בחדשות 12 ובכאן 11. בנוסח ההודעה עידכנו כי ישנן אינדיקציות לפעילות ברשת הסימים בטלפונים של החמאס, וצוין שהפעילות חריגה ועשויה להצביע על הכנה לפעילות התקפית של ארגון הטרור. אותה התרעה הועברה לחמ"לים של אותם ארגונים, שמאויישים לאורך כל שעות היממה.

לשון ההודעה, כפי שדיווחו בכאן 11: "ממידע שברשותנו אינדיקציה להשמשה ופעילות של [שם הקוד של המבצע] במספר חטיבות חמאס. עד כה, אין ברשותינו מידע אודות מהות הפעילות. עם זאת, לציין כי מדובר במצרפיות חריגה ובהינתן סימנים מחשידים נוספים עשויה להצביע על פעילות התקפית של חמאס".

לא דווח מה קרה לאותה התרעה, ולאן או האם התגלגלה והאם התקבלה על ידי ראשי הארגונים או לא. כמו כן, לא ידוע כמה התרעות בסגנון התקבלו באותה תקופת הזמן.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר בתגובה כי "בניגוד לפרסום השקרי - לא נמסרה למל"ל כל התרעה לפנות בוקר של ה-7 באוקטובר".

משטרת ישראל מסרה: "הפרסומים שהוצגו אתמול בערב אודות מסמך השב"כ אינם מעוגנים אל מול המציאות והעובדות. במסגרת הבדיקה שמקיים מבקר המדינה, משטרת ישראל העבירה את כל החומרים הנמצאים ברשותה ומשתפת פעולה באופן מלא בכל אשר נדרש ממנה".