יו"ר הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, שוחח עם "מעריב" על המשך הלחימה בעזה.

פתח דבריו הסביר אביבי: ״בכל מה שקשור ללחימה בעזה, חמאס עדיין לא מוכרע. כדי לקדם עסקת חטופים, צריך לנהל כל הזמן משא ומתן ולנסות לדחוק להפסקת אש שתהיה במסגרת הפרמטרים מדינת ישראל קבעה. הפסקת אש תחומה בזמן חזרה ללחימה, אי יציאה מנצרים ומפילדלפי - אלה התנאים הבסיסיים שישראל דורשת או צריכה לדרוש לעסקת חטופים".

שכונת תל סולטן בעזה (צילום: פלד ארבלי)
שכונת תל סולטן בעזה (צילום: פלד ארבלי)

אביבי הדגיש: "אין קשר כרגע בין הצורך להמשיך לחימה ולהמשיך ללחוץ את חמאס ולחסל את בכיריו לבין עסקת חטופים. שני הנושאים האלה צריכים להתנהל במקביל".

הוא הסביר: "עדיין קיימים ניסיונות התארגנות וחידוש לחימה בעזה, זה תהליך מתמשך. בחומת מגן לקח חמש שנים להגיע למצב שהטרור נכנע לחלוטין. יכול להיות שבעזה ייקח הרבה פחות, אבל זו בטוח עדיין לא המציאות בשטח. יש עוד הרבה עבודה. צריך להמשיך בניסיונות לדחוק את האוכלוסייה ההומניטרית, ובמקביל לעשות מצור בכל המקומות שבהם אין אוכלוסייה. כך ניתן לזרז את הפלת החמאס". 

כוחות צה''ל ברצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)


"ייתכן שבעוד מספר שבועות יהיו כוחות שיופנו מהצפון בחזרה להמשך פעילות ברצועה, ברגע שצה"ל יבסס הגנה קדמית בתוך לבנון וישמיד את כל התשתיות", אמר.

בתוך כך, אביבי ציין ביחס לגזרה הצפונית כי "ככלל, המשך לחימה גם בצפון וגם בדרום מהווים תנאי בסיסי להחזרת התושבים בצפון. הקמת רצועה שצה"ל שולט עליה בצד השני, שלא מאפשרת לחיזבאללה להתקרב ליישובים. זה לא כל כך שאלה של רקטות, כי רקטות אפשר לרות על כל המרחב, כולל על חיפה וגם מעבר".