תא"ל (במיל') דדי שמחי, אביו של סמל ראשון גיא שמחי ז"ל שנהרג ב־7 באוקטובר, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להמשך הלחימה מול חיזבאללה ולמצב בעזה לאחר חיסול סינוואר.

בפתח דבריו אמר: "כל מלחמה מסתיימת בסוף אקט מדיני, השאלה האם המלחמה אקט מדיני שיכול להתממש. גם מלחמת לבנון השנייה הסתיימה ב-1701, וראינו שאף אחד לא מימש אותו. ישראל צריכה לוודא שהמהלך הצבאי העצים שהיא עושה עכשיו בלבנון צריך להסתיים במהלך מדיני בר מימוש ובר אחזקה".

תקיפה בביירות, לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בביירות, לבנון (צילום: רשתות ערביות)

"כולם אומרים 'תוכנית, תוכנית, תוכנית'. כל העניין הוא שאתה מייצר לעצמך תוכנית לפני המלחמה, ואז אתה רואה לאן המלחמה מתפתחת, ואז אתה צריך לעשות התאמות למה שקורה", הדגיש, "מדינת ישראל צריכה להגיד: יש לכם צבא לבנון. מעכשיו אתם אחראים על כל השיגורים שיצאו לכיוון ישראל מקו צור וצפונה, ואתם צריכים לטפל בשיגורים האלה. לא ייתכן שיש לכם צבא שלא עושה שום דבר. אם לא נשמיד, לכם גשר-גשר עד שהצבא הלבנוני משתלט על המדינה שלו".

על נפילתו של אל"מ דקסה, אמר: "דקסה שנפל בקרב הוא גיבור, ואני מרכין ראש בפני העדה. אי אפשר להתייחס לעדה הדרוזית שהיא בשר מבשרנו רק כשנופלים להם לוחמים, ואני מקווה שישראל תתעשת אחרי שנצליח טיפה להסדיר את המצב. לא תהיה לקואליציה ברירה. יש קונצנזוס רחב מאוד בציבור הישראלי שצריך לתקן את חוק הלאום כדי שהם ירגישו עם זה טוב ושלמים. אם בזמנו מצאו פתרון בדמות ראש ממשלה חלופי, ימצאו פתרון גם לדבר הזה".

 אל''ם אחסאן דקסה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
אל''ם אחסאן דקסה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"יש פה הזדמנות למינוף התפנית האסטרטגית הזאת", ציין, "אנחנו צריכים לבוא ולהגיד לשאריות ההנהגה של חמאס – אתם יכולים לעזוב עכשיו, ממילא אתם מפורקים לגמרי, נייצר לכם מסדרון בטוח בחסות האמריקנים והקטארים. מצידי שחיילי מארינס יבואו עם המסוקים ויוציאו אותם החוצה בתמורה לכל החטופים החיים והמתים, וגם ניתן להם כסף, וגם אם צריך נשחרר מאות אסירים".

עוד הוסיף, "ישראל ברצועת עזה עושה מהלכים שחמאס מבין שטוב לא יצא להם, גם מה שקורה בתוחמת הצפונית, וגם אם כן או לא חברה אמריקנית פרטית תנהל את הסיוע. יש פה הזדמנות להביא את החטופים הביתה, ואני מקווה שיהיו בזה בשורות טובות בהמשך".

לחימה ברצועת עזה  (צילום: דובר צהל)
לחימה ברצועת עזה (צילום: דובר צהל)

"מדינת ישראל בתקופה האחרונה עסוקה במלחמה ובלחימה בכל החזיתות, ולוחמים ולחומות צה"ל כותבים פרק בהיסטוריה של העם היהודי בגבורה, בנחישות וגם בענווה. אנחנו צריכים להיות מאוחדים, וניתן להם את כל הכבלים לעבוד, ונקבל אותם בחיבוק חם בחזרה ארצה. ההצלחות האחרונות מתחילות לעשות שינוי בעם, ואני מקווה שזה יימשך. למרות מה שקרה לי ברמה האישית, אני מאוד אופטימי ברמה הלאומית. אוי ואבוי לנו אם לא", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103FM