ערוצי התקשורת הסעודים אל-ערביה ואל-חדת' דיווחו היום (שני) כי ישראל העבירה מסר לחיזבאללה לפיו רובע הדאחייה בביירות יוחרב כליל אם יתבצע ניסיון חוזר לפגוע בבכירים ישראלים. דווח שהמסר הועבר באמצעות גורם שלישי בעקבות שיגור הכטב"ם לעבר מעון ראש הממשלה בקיסריה בשבת

כזכור, ביום שבת שוגרו מלבנון שלושה כטב"מים לעבר מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. לא הופעלה אזעקה. שניים מהכטב"מים יורטו אך כטב"ם אחד פגע במבנה בעיר קיסריה. משפחת נתניהו לא שהתה בבית ולא היו נפגעים. לשכת הראש הממשלה הוציאה הודעה מיד לאחר מכן וטענה: "איראן ניסתה להתנקש בנתניהו". 

משטרה מחוץ למעון נתניהו בקיסריה - לאחר פגיעת הכטב''ם באזור (צילום: אבשלום ששוני)
משטרה מחוץ למעון נתניהו בקיסריה - לאחר פגיעת הכטב''ם באזור (צילום: אבשלום ששוני)

ראש הממשלה פרסם סרטון כמה דקות לאחר פגיעת הכטב"ם בקיסריה בו הוא נראה בפארק בירושלים ומבהיר: "שום דבר לא ירתיע אותנו, אנחנו ממשיכים עד הניצחון".

במוצאי שבת פרסם נתניהו הודעה בה כתב: "שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות". 

בנימין נתניהו על פגיעת הכטב"ם במעון רה"מ. קרדיט: לשכת רה"מ (צילום :לשכת ראש הממשלה)

"אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע: כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד. נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה, נשיב את תושבינו בצפון. נשיג את כל מטרות המלחמה שהצבנו, ונשנה את המציאות הביטחונית באזורנו לדורות. יחד נילחם, ובעזרת השם - יחד ננצח", הוסיף בהודעתו. 

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, התייחסה לנושא היום בעמוד האינסטגרם שלה וכתבה: "הניסיון להרוג את ראש ממשלת ישראל ואותי הוא לא ניסיון אישי בלבד – זו פגיעה בכולנו".