"חיזבאללה מניה בירידה. איראן הייתה מושקעת במניה. היא תמכה והייתה הכוח הכלכלי והשקיעה בבניית חיזבאללה ככוח צבאי," אומרים בצה"ל. לאחר כמעט חודש של תימרון בלבנון בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה נותר רק עם שליש יכולות אש וכוח לחימה. צה"ל פעל בשלוש מערכים בלחימה: הראשונה פגענו ביכולת האש של של חיזבאללה הורדנו אותו לפחות מ30 אחוז.

המרכיב השני פגיעה בפו"ש של חיזבאללה. פגענו בכל דרגי הפיקוד של חיזבאללה. המרכיב השלישי שאנו פועלים היא פגיעה ביכולת ההתקפה של כוחות רדואן. מרחבי ההערכות של חיזבאללה הותקפו על ידינו.

"הרגנו שבעה מחטים וכן 21 מגדים ועוד 25 מפקדי פלוגות של חיזבאללה מה שמקשה על חיזבאללה לנהל קרב עם הכוחות. כמות האמל"ח שהושמדה ונלקחה שלל הם במספרים גדולים במיוחד. יש לו עדין יכולות לשיגור רקטות וכן לשגר נ"ט על כוחות. בכל המרחבים שתקפנו המרחבים הוכרעו והם לא קימת", אומרים גורמים בצה"ל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

כוחות חטיבה 188 בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות חטיבה 188 בדרום לבנון (צילום: דובר צה''ל)

הם מוסיפים כי "במעטפת הכוללת הרגנו 1,200 מחבלי חיזבאללה בשנה לפני אנחנו סופרים אלפיים פעלי חיזבאללה זאת פגיעה קשה מאוד לארגון. התמרון במרחב יוצר מצב שחיזבאללה בכפרי לבנון לא יוכל להוציא התקפות מהשטח הזה כנגד ישובים ישראלים. חיזבאללה בנה מוצבים בכפרי הדרום ואני מקווה שתושבי לבנון יחזרו לבתיהם יראו את הנזקים ולא יאפשרו לחיזבאללה לחזור ולהתארח בכפרים". בצבא מדגישים: "רק מנהרה אחת הייתה טקטית וחצתה את הגבול. יתר המנהרות הן מנהרות התקרבות והצטיידות. כל המנהרות הללו נמצאות בתוך לבנון, ואנחנו חשפנו כמות גדולה של מנהרות והשמדנו אותן".