עובדי נמל חיפה קיבלו היום (שני) הודעות, בהן נכתב שהמערכת של הנמל נפרצה ועליהם לעזוב את המקום שיהיה יעד למתקפת טילים. גורמים בנמל מעריכים כי הטלפונים היו מצויים במאגר חיצוני, שנפרץ לפני כמה שנים על ידי האקרים.

בהודעה שהתקבלה נכתב: "פרצנו לנמל חיפה ואנחנו יודעים שאתם מהעובדים בנמל. אנו ניתן לכם זמן קצר לעזוב את הנמל. הנמל יהיה אחד ממטרות הטילים שלנו".

מטעם נמל חיפה נמסר: "מספר עובדי הנמל קיבלו הודעות SMS שכוללות לוחמה פסיכולוגית. לא הייתה כל פגיעה בעבודה השוטפת של הנמל והוא פועל כבשגרה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, גורמי הביטחון ומערך הסייבר הלאומי. יודגש, כי אין ולא הייתה כל פריצה למערכות אבטחת המידע של הנמל".

האירוע מגיע לאחר שבימים האחרונים הכריז צה"ל על סדרת תקיפות מכוונות נגד תשתיות פיננסיות של ארגון חיזבאללה בלבנון, בהן הושם דגש על הבנק "אל-קרד אל-חסן", שנחשב לאחד מאבני היסוד במימון פעילות הארגון. התקיפות מגיעות בעקבות התמיכה המאסיבית שמקבל חיזבאללה מממשלת איראן, שמעבירה לארגון כספים המשמשים למימון פעולות טרור נגד ישראל, באמצעות מערכות אזרחיות. לדברי גורמים בצה"ל, המטרה היא לפגוע בצורה ישירה ביכולת המימון של חיזבאללה, תוך פגיעה במנגנוני הכספים של הארגון הפועלים במסווה של מוסדות אזרחיים.

עם תחילת המבצע, פרסם דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הודעת אזהרה לתושבי לבנון, בה קרא להתרחק מתשתיות שקשורות לאגודת "אל-קרד אל-חסן", המזוהה עם חיזבאללה. אדרעי כתב: "צה"ל יתחיל לתקוף תשתיות השייכות לאגודת 'אל-קרד אל-חסן' המזוהה עם חיזבאללה - התרחקו ממנה לאלתר. חלק ניכר מפעילות חיזבאללה, הממומן מתקציב המדינה האיראני, מתבצע באמצעות כספים אלה, המיועדים למימון פעילות הטרור שלו, כולל חימוש, רכישת מתקנים לאחסון נשק, הקמת אתרי שיגור, מימון שכר חברי הארגון וביצוע פעולות טרור שונות".