יוסי אמרוסי, לשעבר בכיר בשב"כ, התייחס בשיחה עם "מעריב" לפרשה החמורה שנחשפה אמש (שני) בנוגע לישראלים שריגלו למען איראן. "מה שחמור במיוחד בפרשיה הזו, זה שמדובר בחבורה של ישראלים יהודים שהבינו בדיוק מי מגייס אותם ולטובת מי הם עובדים", הוא מציין.

עוד הוסיף כי "המשימות שהם ביצעו לא מאפשרות שום משמעות אחרת למעט העובדה  שמדובר  במשימות של איסוף מודיעין שנועדו לפגוע בביטחון מדינת ישראל פגיעה בחיי אדם ועלולים להביא לנזק ביטחוני וכלכלי חמור וכבד. כמו כן הם ידעו/העריכו שהמידע שהם מוסרים שכולל צילומים וסרטונים רבים ישמש את הגורמים האיראנים למתקפה על ישראל.

לאיראן לא נותרה ברירה, והיא נאלצה לשנות את האסטרטגיה נגד ישראל
הוכשטיין טס ללבנון כדי לעבוד על הפסקת אש, אז נחשף שהכל תלוי בפוטין

כמובן נשאלת השאלה למה זה נחשף רק עכשיו, איך זה יכול להיות שהם פעלו במשך שנתיים מבלי שנחשפו?
"בריגול בניגוד לטרור, בדרך כלל לא מדובר בפצצה מתקתקת. באירוע של פיגוע, שבו אתה צריך לפעול מהר - יש קצה חוט אותו צריך לאתר ולעקוב אחריו. להבין מי המופעלים, מי המפעילים, לאסוף ראיות ולהבין במה היריב מתעניין. כל עוד זה בשליטה, רצוי להמתין על מנת לסכל את מלוא הפעילות. במידה ומזהים סכנה מיידית, כמובן שפועלים לסיכול.

כמו כן , אמרוסי קרא להטיל ענישה חמורה על המעורבים בפרשה: "המפתח להתמודד עם האזרחים הבוגדים שמעיזים לפגוע במדינה במהלך מלחמה, הוא קודם כל ענישה חמורה, שתהיה מרתיעה. אנשים צריכים להבין שזו בגידה, פגיעה בביטחון המדינה, שירות בשביל האויב בזמן מלחמה, וכי אין עברה חמורה מזו.

עוד אמר בנושא: "בנוסף לענישה, נכון לבחון סנקציות מנהליות וכלכליות לאותם אזרחים ישראלים שמשתפים פעולה עם איראן- בכלל זה שלילת אזרחות, חילוט כספים ורכוש וגירוש מהארץ. מדובר במעשים המהווים הפרת אמונים למדינה".