חיזבאללה נדחק בשל הפעילות העצימה של צה״ל והוא מנסה להשתמש בנשק כבד מתוך מצוקה. הירי הבוקר (שלישי) לאזור המרכז, כמו הירי לבית ראש הממשלה בקיסריה וכן ירי של טילי פאג׳ר לעבר שטחי כינוס של צה״ל בצפון - ממחישים את המצוקה של חיזבאללה מצד אחד ומנגד את האתגר בו נדרש צה״ל לעמוד בשל כך.

לדברי צה״ל הוא הצליח לשלול שני שלישים מכוח האש של חיזבאללה וגרם לו לאבדות קשות בקרב אנשיו. 

חיזבאללה נאלץ לבצע ירי משטחים רחוקים יותר מהגבול. הדבר מאתגר את צה״ל ובמיוחד את מערך האש אשר נדרש לבצע ירי תגובה לשטח עמוק יותר בלבנון - דבר המחייב שולי בטיחות גדולים יותר.

במקביל צה״ל זיהה ניסיונות של חיזבאללה לירות לשטחי כינוס טילי פאג׳ר כבדים מתוך הבנה בצה״ל כי הוא יורה אותם מעומק השטח, וזאת בשל אי יכולתו לירות טילים אחרים לשטחי הכינוס.

אמצעי לחימה של חיזבאללה (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
אמצעי לחימה של חיזבאללה (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

בצה״ל אף זיהו כי חיזבאללה החל להשתמש בטילי נ״ט מדור חדש. מדובר בטילים מונחים מרחוק באמצעות מצלמת טלוויזיה. הטילים מגיעים לטווח של עד 10 קילומטרים והם שדרוג של טילים סובייטים שככל הנראה שודרגו בסין או באיראן. את הטילים הללו נאלץ חיזבאללה לירות לעבר כוחות כאשר הוא מבצע זאת באמצעות חוליות קטנות הפועלות מעומק השטח ולא מקו המגע.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו על פגיעת הכטב"ם במעון רה"מ. קרדיט: לשכת רה"מ (צילום :לשכת ראש הממשלה)

בצה״ל העריכו ערב המלחמה כי חיזבאללה יבצע ירי של מאות עד אלפי טילים בכל יום לחימה לעורף ישראל. העובדה כי צה״ל שלל לו את מרבית יכולות הירי והחימושים הובילה לכך שהוא מבצע ירי מוגבל הכולל כמה עשרות טילים פשוטים לטווח של 30 ק״מ, כאשר את חלקם הוא יורה מרחוק. כדי להעצים את האפקט הוא מרכז מאמץ לאזור אחד בכל שיגור. 

הבוקר ביצע חיזבאללה ירי למרכז כדי ליצור את אפקט המשך הלחימה שלו, אולם בצה״ל מציינים כי היקף הירי היה נמוך - חמישה טילים אשר ארבעה מהם יורטו והחמישי נפל בשטח פתוח.