גורם רשמי בפנטגון מסר היום (שלישי) כי "עובדת בכירה במשרד ההגנה האמריקאי חשודה בהדלפת המסמכים לתכנון התקיפה הישראלית לאיראן. העובדת המדוברת שימשה כמנהלת משרד עוזר שר ההגנה, לויד אוסטין, למבצעים מיוחדים, וניתן לה אישור שאפשר לה גישה למידע מסווג מאוד". אריאן טבטבאי, ממוצא איראני, מכהנת בתפקיד בכיר - והייתה בעבר מוקד למתקפות של ארגוני ימין קיצוני בשל מעורבותה במגעים להסכם הגרעין של ממשל ביידן.

גורמים לבנונים טוענים: זו הסיבה האמיתית למתקפות על הבנקים של חיזבאללה
המענה לאיום האיראני: הכטב"ם החדש שעשוי לשנות את כללי המשחק

ה-FBI פתח בחקירה על הדלפת המסמכים המסווגים המפרטים את ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן, זאת יומיים לאחר שגופי חדשות רבים דיווחו על חשיפת חומר מודיעין אמריקאי מסווג ביותר המכיל מידע על תוכניותיה הפוטנציאליות של ישראל לתקיפה באיראן, כתגובה לתקיפה האיראנית שהתרחשה ב-1 באוקטובר. גורמים ב-FBI הוסיפו למסור כי השירות עובד בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים במחלקת ההגנה וקהילת המודיעין.

יועץ התקשורת לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר ביום שני לכתבים כי לא ברור אם המסמכים פורסמו ברבים באמצעות דליפה או פריצה. הוא אמר שהממשלה לא מצפה שמידע מסווג נוסף יתפרסם ללא אישור, זאת לאחר שגורם בממשל האמריקאי אמר ל-CNN כי ההדלפה "מדאיגה מאוד".

כשנשאל האם הייתה תקשורת כלשהי בין ארה"ב וישראל בעקבות דליפת המסמכים המסווגים והאם יש ציפייה מצד הממשל שהאירוע הזה ישפיע על העיתוי או ההיקף של פעולה ישראלית כנגד איראן, קירבי השיב: "כמובן, היינו בתקשורת עם עמיתינו הישראלים לגבי הדליפה הפומבית הזו. אני אתן לישראלים לדבר על אם, מה, איך ומתי הם יחליטו לנקוט בפעולה צבאית נוספת בתגובה להתקפה האיראנית מה-1 באוקטובר. זה עניין שלהם לדבר עליו".

כזכור, המסמכים המודלפים, מתאריכים 15 ו-16 באוקטובר, פורסמו בטלגרם על ידי חשבון בשם "Middle East Spectator". הם סומנו כסודיים ביותר, סימון לפיו הם אמורים להיחשף רק לעיני ארה"ב ובעלות ברית "5 eyes" - אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד ובריטניה.

המסמכים מתארים את ההכנות שישראל עושה לכאורה לקראת תקיפה נגד איראן. באחד מהם נאמר כי התוכניות כוללות העברת אמצעי לחימה מישראל. מסמך אחר שמקורו לכאורה בסוכנות לביטחון לאומי מתאר את תרגילי חיל האוויר הישראלי הכוללים טילי אוויר-קרקע, גם הם כהכנה לתקיפה באיראן.