הותר לפרסום: רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי ז"ל, מתל אביב, לוחם בגדוד 508, עוצבת 'אדירים' (7338), נפל היום (שלישי) בלחימה בצפון, בן 27 בנופלו. רס״ן (מיל׳) אבירם חריב, בן 42, מדולב, סגן מפקד גדוד 9308, חטיבת ‘אלון׳ (228), נפל בקרב בדרום לבנון.

סער, לוחם תותחנים במילואים, נהרג הבוקר מפגיעת רקטה סמוך לנאות מרדכי באצבע הגליל. באותו אירוע נפצעו באורח קשה עוד שלושה לוחמי תותחנים במילואים. הם פונו לטיפול רפואי בבית חולים.

חבריו מספרים ברשתות החברתיות, כי בשבועות האחרונים התגורר נורסקי בוואן וחלק את החוויות שצבר ממסעותיו באינסטרגם.
יומיים לפני נפילתו, הוא אף תיעד את השכמת הבוקר שלו בכינרת.

עוד סיפרו, כי נורסקי היה דמות אהודה בקהילת האופניים המקומית ושימש כמאמן קארבר. "אהבת חיי, בחיים לא תיארתי ולא חשבתי שזה יקרה לי, לך ולנו. חצי מהנשמה שלי הלכה לאיבוד", כתבה בדברי פרידה מרגשים זוגתו זול.

חבריו הרבים נפרדו ממנו ברשתות החברתיות בעצב וכאב. "לא היכרתי עוד מישהו כמוך, שתמיד אהב לעזור ולא רצה כלום בתמורה", סיפר חברו איתמר בדברי הפרידה - "בלב כבד קיבלנו את הבשורה המרה. סער, חברי האהוב, יקיר קהילת האופניים, נפל בלחימה בצפון. סער, חברי הטוב, היה איתי בלב תמיד, לא היכרתי עוד מישהו כמוך, שתמיד אהב לעזור ולא רצה כלום בתמורה".

רק יממה לפני נפילתו, שוחח נורסקי עם חברו אבי, על תוכניותיו לעתיד. "איך המציאות משתנה ברגע, פשוט לא נתפס", כתב אבי – "בשנה האחרונה היא היה האחרונה נפגשנו עשרות פעמים, הוא היה המאמן שלי לקארבר (סקייטבורד). גם כשהיה חוזר משירות מילואים הוא לא החמיץ אף אימון, רק אתמול בלילה דיברנו על עוד התקדמות קטנה בדרך שהיא בזכותו".

הרב שהותיר חלל

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, ספד לאבירם חריב ז"ל: "עם ישראל איבד מחנך דגול שלקח את הערכים אליהם חינך אל שדה הקרב. איש ספרא וסייפא. אנחנו מחבקים את הרעיה היקרה איילת ואת ששת הילדים האהובים. הרב אבירם משאיר אותנו עם חלל גדול ועם צוואה גדולה - להמשיך אל הניצחון לתקומת עם ישראל".

חברו מלאכי נוקד כתב ברשת: "הרב אבירם חריב. רב, רב סרן, מחנך ואיש תורה ומעשה. אב לשישה וחבר כאח. בקבוצה של המחלקה שמורים לי בסדר הבא: אבירם ואחריו אלחנן. סדר עלייתם בגבורה השמימה הפוך. ממקום שבתי במילואים היום שמעתי מסוק מעליי. נפרדתי בלי לדעת ממי".