תנועת עתיד לעוטף פנתה באמצעות עו״ד כוכבית נצח דולב ועו״ד צפריר סלומון לשר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ״ל הרצי הלוי, אלוף פיקוד דרום ומנכ״ל משרד ראש הממשלה, בדרישה לביטול החלטת אלוף פיקוד דרום המורה על סגירת קו הרכבת  של הנגב המערבי בשל איום ירי נ״ט. 

"חזרתם של התושבים ליישובי העוטף לרבות שיקומם הפיזי, הנפשי והכלכלי אינו אפשרי ואינו שלם, שעה שתושבים אלו – תושבי חבל ארץ שלם, נותרים מנותקים מתנועת רכבות אל מרכז הארץ. הותרתה של החלטה זו על כנה אינה מאפשרת ואינה מקדמת שיקום, אלא בדיוק ההפך מכך: תושבי העוטף בוחרים שלא לחזור אל העוטף מכיוון שמקום עבודתם, לימודיהם, משפחתם המורחבת וכיו"ב מצויים במרכז הארץ. אחרים נפגעים יום יום במאמציהם להגיע למקומות העבודה והלימודים או הטיפול הרפואי, ונאלצים לשאת בעלויות נסיעה גבוהות". נכתב. 

אהד כהן, מנכ"ל עתיד לעוטף: "סגירת קו הרכבת של הנגב המערבי פוגעת לא רק בחיבור הפיזי של תושבי העוטף למרכז הארץ, אלא גם בתהליך השיקום הנפשי והכלכלי של האזור כולו. תושבי העוטף כבר מתמודדים עם אתגרים עצומים, והיעדר תחבורה ציבורית נוחה מהווה מכשול נוסף בשיבה לחיים נורמליים. אם בטוח מספיק כדי להחזיר את התושבים לביתם - מספיק בטוח להחזיר גם את פעולת הרכבת. אנו דורשים את ביטול ההחלטה ולחזור ולחבר את העוטף למרכז, כדי לאפשר לתושבים לשוב ולהשתקם באופן מלא".