כתב "ניו יורק טיימס", כריסטיאן טריברט, חושף בימים האחרונים את היקף ההרס בלבנון. על פי פיענוח שיטתי של תמונות לוויין הוא טוען - ישראל משמידה בזה אחר זה כפרים שלמים בדרום המדינה.

פיענוח תצלומים מאזור של כשלושה קילומטרים רבועים בדרום לבנון, הכוללים בתוכם את כפר בלידה, מח'ביב ומייס אל-ג'בל, אותרו לפחות 296 בניינים הרוסים. טריברט טוען "מדובר בהערכה שמרנית". 

פעילות צה"ל בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

לפי הדיווחים, 79 בניינים הושמדו בכפר מח'ביב בדרום לבנון "מדובר במרבית הכפר", כתב. 152 בניינים הופלו בכפר בלידה בדרום לבנון, כולל מסגד אחד. שם, נראים תיעודים של "בולדוזרים ישראלים עולים על בית קברות". 

על פי צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו בימים האחרונים וחיסלו את מפקדי הגזרות ג'בשית, ג'ויה וקאנא של ארגון הטרור חיזבאללה.  המחבלים פיקדו על מתווי טרור רבים מגזרתם שיועדו לפגוע בעורף הישראלי, לרבות ירי רקטות וטילי נ"ט לעבר יישובי הצפון. 

פעילות כוחות צה''ל בדרום לבנון, חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל בדרום לבנון, חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

בדרום לבנון, כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב. הכוחות חיסלו ביממה האחרונה כ-70 מחבלי חיזבאללה מהקרקע מהאוויר. במהלך הפעילות, הלוחמים איתרו בסיוע אווירי ומודיעיני, והשמידו תשתיות תת קרקעיות ומצבורי אמצעי לחימה, בהם נשקים, משגרי רקטות ונ"ט, פצצות מרגמה, תחמושת וציוד צבאי נוסף.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]