בזמן שבאיראן ממתינים כיצד ישראל תגיב למתקפת הטילים שהתרחשה ב-1 באוקטובר, נראה כי ראשי המדינה עושים ככל שביכולתם כדי לרכך את מה שעתיד לבוא ומכחישים כי טהרן היא זו שיזמה את הסכסוך. את המסרים הללו הדהדו במהלך הלילה (בין רביע לחמישי) גם נשיא איראן וגם שליח המדינה לאו"ם.

נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, טען כי פני מדינתו לשלום, לצד האשמות על הרג חפים מפשע כלפי ישראל: "איננו שואפים למלחמה, אך אם צד כלשהו ירצה לתקוף אותנו, הוא יתמודד עם תגובה חריפה ומכרעת. הישות הציונית חצתה את כל הקווים האדומים והוכיחה בהריגת חפים מפשע שהיא אינה מחויבת לשום עיקרון הומניטרי. מה שמאיים על האזור הוא התמיכה הבלתי מותנית של ארצות הברית ומדינות המערב בישות הציונית".

שליח איראן לאו"ם העביר מסר דומה לזה של נשיא המדינה: "לא יזמנו שום התקפה על הישות הציונית, אלא הגבנו לפי חוק לפיגוע. ללא תמיכתה של אמריקה, הישות הציונית לא הייתה יכולה להמשיך במעשיה הפליליים בעזה ובלבנון".

אמש, דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בראיון לערוץ אל-ערביה הסעודי כי שגרירות איראן בביירות מסייעת לחיזבאללה: "ישראל עוקבת אחרי הקצינים האיראנים שמסייעים לחיזבאללה בביירות. חיזבאללה זוכה בימים אלה לסיוע משמעותי מצד קצינים איראנים שנמצאים בשגרירות איראן בביירות. הם עוזרים לארגון לשגר כטב"מים וטילים לעבר ישראל".

שגרירות איראן בבירת לבנון פרסמה הכחשה: "לא מעורבים בהכשרת פעילי חיזבאללה בשטח השגרירות".

דובר משרד החוץ האיראני, אסמעיל בגהאי, גם כן דחה את טענת דובר צה"ל. בגהאי הגדיר את הטענה כ"חסרת בסיס, שקרית ומטעה מצד המשטר הישראלי", והזהיר מפני כל תוקפנות כלפי האינטרסים של איראן, תוך שהוא מאשים את ישראל ב"המשך התוקפנות והפשעים נגד מדינות האזור" בשנה האחרונה. כך נכתב ברשת ה-X של השגרירות האיראנית.