חטיבת המילואים 646 של חטיבת הצנחנים, גויסו מספר פעמים וביצעו מבצעים בגזרת יהודה ושומרון, תמרנו ברצועת עזה ופעלו בקרב ההגנה בצפון, וכעת הם פועלים קרקעית בדרום לבנון. הכוחות מטהרים את המרחב ממחבלים שהתבצרו בו ומשמידים תשתיות טרור, אמצעי לחימה ועמדות שהייה והתארגנות של ארגון הטרור חיזבאללה. 

בפעילות איתרו הכוחות מתחם שהייה תת-קרקעי שעל פי הערכות, נועד לשמש את מחבלי "כוח רדואן" בתוכנית ל"כיבוש הגליל". במתחם אותרו מזון, תשתיות לשהייה לזמן ממושך, ציוד רב, אמצעי לחימה ועמדות שיגור שהמחבלים השאירו. ביממות האחרונות איתרו הכוחות ארבעה מחסני אמצעי לחימה של האויב, אשר חלקם מוקמו בבתים אזרחיים. במחסנים אותרו אמצעים רבים ובהם: רובי קלאצ׳ניקוב, תחמושת, רקטות, מרגמות, טילי כתף, RPG, וטילי נ״ט מתקדמים. כלל אמצעי הלחימה הוחרמו. 

אמל''ח שנתפס בתשתית תת קרקעית של כוח רדואן בלבנון (צילום: דובר צה''ל)
אמל''ח שנתפס בתשתית תת קרקעית של כוח רדואן בלבנון (צילום: דובר צה''ל)

באחד מארגזי התחמושת שנתפסו תועדו טילי טאו, ועליהם סימונים המתעדים את מסלולם עד להגעתם לידי חיזבאללה. על פי הכיתוב, התחמושת סופקה על ידי התאגיד הממלכתי הרוסי לייצוא נשק, הממוקם במוסקבה. התאגיד, חברת בת של רוסטך, הוא המונופול הרשמי של רוסיה בתחום ייצוא הנשק, ונמצא בבעלות ממשלתית מלאה. מנכ"ל החברה ממונה במשותף על ידי ראש ממשלת רוסיה והנשיא.

מהתיעוד עולה כי הנשק יועד במקור למשרד ההגנה הסורי והגיע דרך נמל טרטוס, הממוקם כ-25 קילומטרים מהגבול הלבנוני. בנמל זה פועל מאז תקופת ברית המועצות בסיס אספקה ותחזוקה של הצי הרוסי, ומוצבים בו דרך קבע חיילי צבא רוסיה.