גורם ביטחוני בכיר מכחיש את הדיווח בטיימס הבריטי לפיו ישראל דחתה את התגובה נגד איראן בעקבות הדלפת מסמכי הפנטגון, כך דווח היום (חמישי) בגלי צה"ל.

הגורם הבכיר אמר: "אין קשר בין הדלפת המסמכים מהפנטגון לבחירת התזמון לתקיפה באיראן. היו בשבועות האחרונים מספר חלונות זמנים אפשריים לתקיפה - אבל לא היה מצב שבו נקבע מועד סופי לתקיפה, והוחלט לדחותה. אנחנו נבחר את המועד המתאים בהתאם להזדמנויות המבצעיות".

הבכיר בצה''ל שתקף את כתב חיזבאללה: "מה לא בסדר איתך? תיזהר"
בערב שמחת תורה: לוחמי השב"כ הוקפצו למנוע פיגוע רצחני נוסף ביפו | דיווח

לפי הדיווח בטיימס, ההדלפה חשפה את תוכניותיה של ישראל להגיב למתקפה האיראנית שהתרחשה באחד באוקטובר. המסמך הסודי ביותר פורסם בערוץ טלגרם פרו־איראני בשישי שעבר, ונראה כהערכה אמריקאית לתגובה הצפויה של ישראל, המבוססת על תצלומי לוויין ומודיעין נוסף.

המתקפה האיראנית (צילום: רויטרס)
המתקפה האיראנית (צילום: רויטרס)

לפי המסמך, ישראל מתכננת להשתמש בטילי "גולדן הוריזון" ו"רוקס", שני טילים בליסטיים ישראליים המשוגרים מהאוויר. לפי הדיווח, בישראל מודאגים מכך שההדלפה עלולה לסייע לאיראן לחזות דפוסי תקיפה מסוימים, ולכן נאלצים לפתח תוכנית חלופית.

"הדלפת המסמכים האמריקאיים עיכבה את התקיפה בשל הצורך לשנות את האסטרטגיה המבצעית מול איראן", אמר מקור מודיעיני המכיר את הדיונים הישראליים. "תהיה תגובה, אבל זה ייקח יותר זמן ממה שהיה אמור לקחת".