איראן מחפשת להרחיב עוד יותר את העימות מול ישראל דרך המיליציות שלה באזורים השונים. אחרי תקיפות על ארצנו מלבנון, תימן ועיראק - בטהרן פועלים כעת לחמם גם את הגזרה הסורית, כך מדווח היום (שישי) ה"פייננשל טיימס".

לפי הדיווח, מיליציות הנתמכות על ידי איראן, כולל החיזבאללה, מתפשטות לדרום סוריה, ויוצרות חזית פוטנציאלית נוספת ללחימה. בתגובה לכך, על פי ה"פייננשל טיימס", ישראל מתחזקת את עמדות ההגנה שלה, כאשר צה"ל חפר תעלה באורך של לפחות שבעה קילומטרים לאורך הגבול בין רמת הגולן לדרום סוריה.

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע היום כי "מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת אגף המודיעין תקפו במהלך הלילה תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במעבר הגבול ג׳וסיה בצפון הבקעא. כפי שניצל ארגון הטרור חיזבאללה את מעבר מצנע האזרחי להעברת אמצעי לחימה מסוריה ללבנון שמשמשים לפעולות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות צה"ל, כך חיזבאללה תכנן להעביר אמצעי לחימה דרך מעבר ג'וסיה, אשר שייך למשטר הסורי ומופעל על ידי הביטחון הצבאי הסורי".

"אמצעי הלחימה מועברים ע"י יחידה 4400, יחידת ההתעצמות והשת"פ בחיזבאללה המיועדים לשימוש כנגד העורף הישראלי וכוחותינו הלוחמים במרחב דרום לבנון. צה"ל ימשיך במאמציו לסכל את העברות אמצעי הלחימה של ארגון הטרור חיזבאללה וקורא לשלטונות הסוריים והלבנונים למנוע את השימוש במעברים אזרחיים לצורכי טרור".