טרגדיה קשה אירעה היום (שישי) במג'ד אל כרום, כשג׳ואן מנעא בת 22 וחסן עלי סוואד בן 25 נהרגו כתוצאה פגיעה הישירה בחדר כושר ביישוב. השניים הוגדרו תחילה כפצועים באורח אנוש ולבסוף נקבע מותם. בנוסף, גבר כבן 80 נפצע באורח קשה, אישה כבת 75 וגבר כבן 53 במצב בינוני וארבעה נוספים קל. ביישוב השמיעו ביקורת קשה על חוסר המיגון במקום, עליו התריעו מזמן.

סלים סליבי, ראש מועצת מג'ד אל-כרום אמר ל-״מעריב״: ״חצי מהכפר לא ממוגן, ביקשנו מפיקוד העורף מיגוניות כבר לפני חודשים. הובטחו לנו מיגוניות - וקיבלנו עד היום רק 7 מתוך 15".

סליבי המשיך: "הפתרון שלי היה לשים בטונדות במקום המיגוניות - אך זה לא עזר בפגיעה הישירה היום. כשנשמעה אזעקה היום אנשים רצו ונבהלו, אך לא היה להם מקום לברוח אליו ולהתמגן. אם היו מיגוניות - היו פחות נפגעים. היינו יכולים לשמור על החיים שלהם. יש לנו שני נרצחים מהכפר לצערי - שמותיהם הם ג׳ואן מנעא וחסן עלי סוואד".

"התחושות בכפר מאוד קשות, צעירים איבדו את חייהם, יש פחד אדיר וחרדה ובהלה. היו היום שלוש נפילות ישירות בכפר ואנחנו במלחמה. בנפילה בחנות ירקות הגדולה נפצעו התושבים. זה לא קל. אין לנו מקומות לברוח אליהם, ורק 50 אחוזים מהבתים בכפר עם ממ״דים. לשאר - אין היכן להתמגן״, אמר ראש מועצת מג'ד אל-כרום.