צה״ל תקף היום (שישי) באיראן בתגובה על מתקפת הטילים באיראנית, אשר התרחשה באחד באוקטובר, במהלכה שוגרו כ־200 טילים לישראל. אזרחים באיראן דיווחו על לפחות שבעה פיצוצים שנשמעו מערבית לטהרן.

במקביל נשמעו פיצוצים בדמשק שבסוריה ובמחוז סלאח א-דין שמצפון לבגדד שבעיראק, והופעלו מערכות ההגנה האוויריות בסוריה. גורם צבאי אמריקאי בכיר מסר בעיתון "אל ג'זירה": "אנו מודעים לדיווחים על פיצוצים באיראן ועוקבים מקרוב אחר המצב". גורם רשמי בפנטגון אמר לאותו עיתון כי "טייסת הקרב F-16 שהגיעה לאזור מגיעה בהקשר של הגנה על כוחותינו והגנה על ישראל".

התקיפה הישראלית באיראן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התקיפה הישראלית באיראן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בהמשך לדיווחים על התקיפות באיראן, דובר צה״ל דניאל הגרי פרסם הצהרה המאשרת את המעורבות הישראלית: "אני מבקש לעדכן אתכם בשעת לילה מאוחרת זו, כי צה"ל תוקף כעת באופן מדויק מטרות צבאיות באיראן. זאת בתגובה להתקפות המתמשכות של המשטר באיראן לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים, ובהתאם להנחיית הדרג המדיני". 

"צה"ל ערוך באופן מלא בהתקפה ובהגנה. אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות מאיראן ושלוחיה באזור. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת בעורף, ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להמשיך לגלות דריכות ועירנות, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. אני אהיה כאן לעדכן אתכם בכל ההתפתחויות, ככל שיידרש, ובאופן מיידי".