ישראל העבירה מסרים לאיראן ביום שישי לפני התקיפה שביצעה והזהירה את האיראנים שלא להגיב, כך אמרו שלושה מקורות שמעורים בנושא לעיתונאי וואלה, ברק רביד. המסר הישראלי הועבר לאיראנים אתמול (שישי) באמצעות כמה מדינות מספר שעות לפני התקיפה, לפי דיווח בסקיי ניוז רוסיה רוסיה סיפקה מודיעין לאיראן שעות לפני תחילת המתקפה הישראלית. 
 
"הישראלים הבהירו מראש לאיראנים באופן כללי מה הם הולכים לתקוף, ומה הם לא הולכים לתקוף", אמר אחד המקורות. שני מקורות נוספים אמרו שישראל הזהירה את האיראנים שלא להגיב למתקפה, והדגישו שאם איראן תגיב, ישראל תבצע תקיפה נוספת שתהיה משמעותית אף יותר - במיוחד אם אזרחים ישראלים ייפגעו.
 
בכיר אמריקני אמר שארצות הברית לא השתתפה במבצע הישראלי אבל הדגיש שאם איראן תבצע פעולת תגמול, ארצות הברית מוכנה להגן על ישראל מפני מתקפה כזו. "זה צריך להיות הסוף של חילופי המהלומות הישירות בין ישראל לאיראן", הוסיף הבכיר האמריקני. "אם איראן תתקוף את ישראל שוב, יהיו לכך השלכות. הבהרנו את זה במישרין ובעקיפין לאיראן".

מפת השמיים בזמן התקיפה באיראן  (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מפת השמיים בזמן התקיפה באיראן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אחד הערוצים להעברת מסרים לאיראן לקראת התקיפה הישראלית היה שר החוץ ההולנדי קספר ולדקמפ, שכיהן בעבר כשגריר הולנד בישראל. "שוחחתי עם שר החוץ האיראני על מלחמה ועל המתיחות המוגברת באזור. קראתי לו להפגין איפוק. על כל הצדדים לפעול למניעת הסלמה נוספת", כתב ולדקמפ ברשת החברתית X מספר שעות לפני התקיפה הישראלית.

בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי התרחשו שלושה גלי תקיפות. הגל הראשון התמקד בחיסול מערכת ההגנה האווירית של איראן, והגל השני והשלישי התמקדו בבסיסי טילים וכטב"מים באיראן ובאתרי ייצור של טילים וכטב"מים.

הבכירים מסרו כי הם מצפים שאיראן תגיב למתקפה הישראלית בימים הקרובים, אך בצורה מוגבלת שתאפשר לישראל לעצור את חילופי המהלומות בין הצדדים.

בתוך כך, לפי דיווח בסקיי ניוז, רוסיה סיפקה מודיעין לאיראן שעות לפני התקיפה הישראלית. בנוסף מדיווח נוסף שהתפרסם בוול סטריט ג'ורנל עולה כי רוסיה סיפקה נתוני מיקוד למורדים החות'ים בתימן כאשר תקפו ספינות מערביות בים האדום. 

וככל שמשתמשים בדברים מסעיף 27, צריך להוסיף בסוף הכתבה

התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]