בצל התקיפה הישראלית באיראן, ערוצי המשא ומתן לשחרור 101 החטופים שעדיין מוחזקים בשבי, פועלים ביתר שאת, כאשר מחר המגעים צפויים להתחדש בקטאר עם נסיעתו של ראש המוסד, דדי ברנע. ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד לשעבר, רמי איגרא, התראיין בחדשות 13 והתייחס להשלכות התקיפה על המשא ומתן. 

כשנשאל האם עסקה שתכלול גירוש של מנהיגי חמאס מהרצועה בתמורה לחטופים, תוביל לפריצת דרך לשחרור החטופים, השיב: "השאלה האמיתית שעומדת על סדר היום היא מה מידת השפעתו של חמאס חו"ל על חמאס עזה, אנחנו זוכרים שכל עוד סינוואר ישב שם על ההגה, לחמאס חו"ל לא הייתה השפעה".

"להרגשתי אין לחמאס חו"ל השפעה שונה ממה שהיה לו קודם ומשום כך הנקודה המהותית היא החזרת השלטון של חמאס לרצועה קרי הכנה של חמאס לשבעה באוקטובר הבא ולזה ישראל לא יכולה להסכים. מדובר גם על עסקה קטנה לשחרור אזרחים בעלי דרכון אמריקאי ורוסי, הסלקציה הזאת ואני חוזר על המילה - סלקציה, לא מתקבלת במדינת היהודים", אמר איגרא. 

איגרא נשאל על השפעת חיסול סינוואר ועל הקשיים בתקשורת עם חמאס עזה: "קשה מאוד לתקשר וכרגע ההערכה היא שמי שנמצא בשלטון הוא אחיו של סינוואר והוא יותר קיצוני ממנו". 

זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)
זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)

בסיום הריאיון איגרא פרש את משנתו באשר להשפעת התקיפה הישראלית באיראן על החטופים: "מה שקרה אתמול באיראן היה אמור להשפיע מהותית על התנהגותם של ארגוני הפרוקסי, בין אם זה חיזבאללה או בין אם זה חמאס. לצערי התפספסה פה הזדמנות היסטורית ואולי חד פעמית לפגוע מהותית בשלטון האיראני על ידי פגיעה במאגרי הנפט שלו ובמתקני הגרעין, ומשום כך אני מעריך ואני מצטער לומר זאת שחמאס עזה יישאר במקומו והוא יחזור ויאמר אנחנו מוכנים לדבר רק על דבר אחד - החזרת שלטוננו לעזה והמשך האידיאולוגיה שלו לקראת העתיד - לבצע עוד שבעה באוקטובר".

"ישראל חייבת להעמיד שלטון אזרחי חדש בעזה זה הדבר שהכי כואב לחמאס".