מקורות המעורים בנושא דיווחו כי מתווך עיראקי העביר לאיראן מסר אמריקאי לפני התקיפה הישראלית היום בלילה (בין שישי לשבת). המקורות אמרו ל"א-שרק אל-אווסט" הסעודי כי המסר "הועבר מגורמים בשגרירות האמריקאית בבגדאד לאיראן באמצעות מתווך עיראקי", וכלל "מידע על ׳הקווים האדומים׳ שישראל לא תעבור במהלך התגובה באיראן".

המקורות אישרו כי "איראן הבינה מהמסר שוושינגטון עשתה מאמץ יוצא דופן לצמצם את התגובה הישראלית, לדרגה שלא תאפשר הידרדרות לעימות גדול יותר באזור", וכי בהתאם לכך "לא תאפשר לאיראנים להפר עוד את כללי העימות. העניין נעצר בנקודה זו, לפחות בשלב זה של הסכסוך".

התקיפה הישראלית באיראן (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

המסר האמריקאי הדגיש בפני הגורמים האיראניים, לפי המקורות, "לא להיכנס שוב למשחק של תגובה ותגובת נגד". עם זאת, המסר לא כלל פרטים מדויקים על הגיחות הישראליות שבוצעו זמן קצר לאחר הגעתו, אלא התמקד ב"היבט המדיני הנוגע להשלכות ההסלמה מהיום והלאה".

המקורות הוסיפו כי "וושינגטון רואה בהיקף התגובה הישראלית הזדמנות נדירה לאיראן להימנע מסיכונים שלא ניתן לשלוט בהם או למדוד אותם". עם זאת, איראן הצהירה בשבת כי יש לה "את הזכות והחובה להגן על עצמה" בתגובה להתקפה. במקביל, בצה״ל איימו כי איראן תשלם "מחיר כבד" אם תחליט להגיב.