רח"ט המחקר באמ"ן לשעבר וחוקר המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, התייחס היום (שבת) לתקיפה הישראלית הנרחבת, אך הממוקדת באיראן ואמר כי היא פגעה משמעותית ביכולות ההגנה האווירית של איראן ובתשתיות ייצור הטילים שלה.

"התקיפה מדגישה את מידת הפגיעות של איראן ואת חשיפתה למהלכים התקפיים מצד ישראל וארצות הברית, והפכה אותה לפגיעה אף יותר משהייתה". תא"ל במיל. קופרווסר ציין כי "התקיפה היא צעד משמעותי נוסף במאבק להורדת האיום האיראני והאיום האסלאמי הקיצוני על ישראל, על יציבות האזור ועל ביטחון המערב כולו". 

לדברי רח"ט המחקר לשעבר באמ"ן: "במסגרת פעולה זו, ישראל בחרה להתמקד במטרות צבאיות בלבד ולא לפגוע בתוכנית הגרעין האיראנית, מתוך כבוד לרגישויות האמריקניות. עם זאת, המסר ההרתעתי חד וברור: הן ביחס לתגובה אפשרית מצד איראן, והן בהקשר לסכנות שבפניהן תעמוד איראן אם תבחר להמשיך בפיתוח נשק גרעיני".

עוד הוסיף כי התקיפה נועדה גם להחליש את בני חסותה של איראן באזור, ומעריכים כי היא עשויה לסייע בקידום מציאות ביטחונית נוחה יותר לישראל ברצועת עזה, במיוחד בכל הנוגע לסוגיית החטופים, כמו גם בלבנון. לדבריו, המשך המערכה נגד האיום האיראני יושפע מהתנהלותה של איראן ומהתוצאות הצפויות בבחירות בארצות הברית.