״אנחנו נמצאים עכשיו בהפוגה קצרה, באמצע פשיטה ממוקדת בכפר במרחב דרום לבנון. ממש לפני כמה דקות עברנו ממבנה למבנה, חשפנו והשמדנו תשתיות טרור שאנחנו מוציאים כאן. בדיוק לפני כמה שעות מצאנו לא מעט חדרים עם אמצעי לחימה, ממש כמו מחסנים. הכמויות גדולות, אבל אנחנו מוצאים אותם ומשמידים כל מה שמהווה איום על גבולות הצפון״, אומר רס״ן אופק בנימין, מפקד פלוגה בגדוד 9308 אשר לוקח חלק בתמרון של אוגדה 98 בדרום לבנון. 

״אנחנו מגיעים כמערכת מסודרת, אנחנו משתמשים בכל הכוחות שלנו ומשלבים בין חי״ר חה״א הנדסה, תצפיות, שריון. עושים כאן עבודת נמלים, אבל זה למעשה מהות הפעילות הקרקעית. לעבור מבנה מבנה, ולדאוג שהוא לא יהווה יותר איום ותשתית טרור של חיזבאללה.״ מוסיף רס״ן אופק בנימין באזרחות הוא סטודנט למשפטים שמתגורר עם בת זוג בתל אביב ובמילואים הוא מפקד פלוגה לוחמת. 

חיילי הגדוד נמצאים כמעט שנה שלמה בפעילות בעזה ובגבול לבנון. האתגרים למפקדים כמו גם לחיילים היא גדולה, מורכבת. מצד אחד הדאגות והלחצים מהבית. מצד שני היכולת להיות ממוקד במשימה הצבאית.  ״אנחנו עברנו למעלה מ- 250 ימים, מהשבעה באוקטובר עברנו מקרב הגנה סזיפי וקשה. בעצם חיכינו להביא לידי ביטוי את היכולות שלנו ועשינו את המקסימום בפעילות ההגנה ההתקפית בגבולות הצפון. עכשיו כשאנחנו כאן, אנחנו מוצאים תחושת שליחות ומשמעות גדולה במהלך הלחימה.  ראינו את הבתים הריקים שנשרפים ואת הירי של חיזבאללה לאורך השנה האחרונה, ולהיות כאן, להילחם ולמנוע את האיום על הצפון והמדינה, זו זכות עבורנו.

אמצעי לחימה של חיזבאללה (צילום: ללא)
אמצעי לחימה של חיזבאללה (צילום: ללא)

כל אחד מבין מה הוא השאיר בבית והתחושה היא של שליחות משמעותית. כשאנחנו נלחמים ומגנים לאורך שני סבבי מילואים של חודשים ארוכים על ישובים בגבול הצפון, נוצרת היכרות עם הרבש״צים וכיתות הכוננות והתושבים שנשארו. היום, כשאנחנו כאן נלחמים, הרבש״צ שהכרנו אז בא ואומר לנו תודה, כי הוא רואה את המשמעות של העבודה שלנו בעיניים. הוא ממש מרגיש אותה, שהאיום לאט לאט יורד, וקירות הבטון הגדולים שהציבו באזורים חשופים עם הזמן מורידים אותם, והתחושה היא שבקרוב התושבים יוכלו לחזור לכאן, לחבל ארץ היפהפה הזה שאנחנו מגנים עליו״ אומר בהתרגשות רס״ן אופק בנימין. 

חיזבאללה צבר הרבה מאוד נכסים בדרום לבנון. מרביתם מערכי התקפה הכוללים לימודים רבים ומגוונים. לוחמי צה״ל הצליחו להגיע לכמויות אדירות של אמצעים שהעמיד חיזבאללה בצמוד לגבול. אמצעים שהיו אמורים לשמש אותו לשעת תקיפה של ישראל: ״בתקופה שאנחנו כאן מצאנו אמל״ח משמועתי, רקטות, תחמושת ואפילו ווסטים ומדים של חיזבאללה. אבל את כל מה שמאתרים, אנחנו מוציאים החוצה מהשטח ומשמידים. בסוף זאת משמעות הפעילות הקרקעית. לעבור בפינצטה ולדאוג שלא ישארו כאן איומים. אז זה אומר למצוא את המחבלים ואת התשתיות שלהם ולחסל אותם. זאת משמעות התמרון״ מספר מפקד הפלוגה. 

אמצעי לחימה של חיזבאללה (צילום: ללא)
אמצעי לחימה של חיזבאללה (צילום: ללא)

שנדרש לשאלת המוטיבציה של הלוחמים: ״המצב רוח טוב, כל יום משיגים הצלחות. ממש רואים את ההצלחות בעיניים. כל מחבל הרוג, אמל״ח שמוצאים, תשתיות טרור שמשמידים, מביא מוטיבציה ללוחמים.  אנחנו עובדים קשה ורחוקים מהבית, האמת שכל חגי תשרי עשינו במילואים ואפילו כל החגים לפניהם.

 יצא לי פעם ראשונה להלחם בפעילות קרקעית במהלך יום כיפור. זאת הייתה תחושה משמעותית מאוד. דווקא ביום כיפור, היום הקדוש ביותר לנו, אנחנו כאן נלחמים ומגנים על מה שחשוב לנו. כרגע נלחמים, משמידים והמשפחות תומכות.״