המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בגלילות בו נפצעו 37 בני אדם, שישה מתוכם קשה, הינו ראמי נאטור, ערבי ישראלי מקלנסווה. המפגע, שנהג במשאית שדהרה לעבר האוטובוס, היה חמוש בסכין ואף ניסה לתקוף את השוטרים שהגיעו אליו, אך נוטרל.

אתי שבו, בעלת דוכן "בגט על הדרך", הייתה עם בעלה בהכנות הראשונות לקראת פתיחת העסק בשעה 10:05 בדיוק. כך עולה ממצלמות האבטחה מהעסק שלה: נראית משאית ובה ראמי נאטור, המחבל שביצע את הפיגוע בכניסה לבסיס הצבאי. כשהוא מגיע לכיכר הוא עוצר לפני מעבר חצייה ונותן להולכי רגל לחצות את הכביש, ונעצר בצד הדרך.

בשלב מסוים אוטובוס נמצא ממש בכניסה לבסיס מחנה הרצוג ומעלה ומוריד אזרחים, גמלאים של אחד הבנקים הגדולים. נהג המשאית בשלב הזה, כ-12 דק' לאחר שהגיע, הוא מאיץ את מהירות הנסיעה והוא פוגע במכוון באזרחים שחלקם היו מחוץ לאוטובוס וחלקם בתוכו. הוא פוגע בעוצמה בחלק האחורי הימני של האוטובוס. כך הוא דורס אזרחים, שאחת מהם נותרה לכודה במשך למעלה משעה, ולוחמי האש בפיקוד לוחמי הצלה עמלו קשות על מנת לחלץ אותה. למרבה המזל מצבה מוגדר בינוני והיא בהכרה מלאה.

התיעוד הזה מפריך באחת את טענות משפחת המחבל, לפיהם מדובר באיבוד שליטה על המשאית, שכן הנהג חנה עם המשאית בצד הדרך ואז האיץ את המהירות ופגע באזרחים שעמדו בסמוך. 

עשרות חובשים מארגון "איחוד הצלה" שחשו לזירת אירוע הדריסה בגלילות נתקלו במראות קשים והחלו בפעילות חילוץ הפצועים והלכודים. "כבר טיפלנו באירועים קשים, אבל פה מדובר באירוע רב נפגעים והמראות קשים מאוד", אמר נחמן טובול, דובר "איחוד הצלה".

עדי ראייה סיפרו כי הולכי רגל רבים עמדו ליד אוטובוס ואז המשאית התנגשה בהם ובאוטובוס בעוצמה. נציין כי עדיין ישנם לכודים בזירה מתחת למשאית, ויש צורך להרים אותה כדי לחלץ את כולם. אחד מהחובשים בעל רישיון אוטובוס הזיז במעט את האוטובוס הפגוע כדי לסייע לפעולות הפינוי וההצלה. דרכי הגישה לאזור חסומות בפקקי תנועה ענקיים, והגישה קשה. נעשים ניסיונות לפנות צירים למעבר רכבי ההצלה.

סגן ראש העיר רמת השרון יעקב קורצקי אמר ל"מעריב" כי "הפצועים הם אנשים מבוגרים שחיכו להסעה, לטיול או משהו כזה. המפגע נמצא במשאית מנוטרל. בודקים חשש לחומרי נפץ לכן הרחיקו את הציבור. המשטרה מבקשת מאנשים שלא יגיעו לפה. אנחנו כעירייה ערוכים עם גורמי הרווחה, למה שיצטרכו מהמשטרה אנחנו ערוכים לתת מענה. הפעלנו נוהל חירום, אני רוצה להרגיע את תושבי רמת השרון שהפעלנו את הנוהל הזה ונקווה לימים טובים יותר".

סגן ראש העיר רמת השרון יעקב קורצקי בזירת הפיגוע בגלילות (צילום :אלון חכמון)

זירת האירוע בגלילות (צילום: דוברות מד''א)
זירת האירוע בגלילות (צילום: דוברות מד''א)

דוד אבוזמיל, חובש ב"איחוד הצלה" סיפר ל"מעריב": "הייתי במחלף תקווה ואז הגיעה הודעה על אירוע פח"ע באזור גלילות. המשכתי בנסיעה מהירה באופנוע והגעתי בתוך דקות. המחבל נוטרל. היו פצועים, חלקם נלכדו מתחת למשאית. המשאית פגעה בעוצמה באוטובוס ובהולכי הרגל. הייתה אווירה קשה, בהלה, צרחות וכאוס. אחד הלכודים התחנן שנחלץ אותו מתחת למשאית, אבל היה צריך להרים אותה. אנשי הכבאות שהגיעו למקום סייעו בהזזת המשאית ואז יכולנו לטפל בחילוץ. הפצועים טופלו בזירה ופונו לבתי החולים. המראות לא היו קלים, אבל בתוך זמן קצר כוחות הביטחון השתלטו על האירוע".

אסף חוג'ה, בעל עסק שנמצא בסמוך לאירוע, תיאר ל"מעריב" את שראה: "ראיתי מראות נוראים. המשאית דהרה ונכנסה בצידו הימני האחורי של האוטובוס שהיה מעוך. ראיתי ערימה של אנשים מעוכים מתחת למשאית. הזמנתי את המשטרה וכוחות הביטחון. זירה לא פשוטה בכלל. נהג המשאית ניסה לתקוף את השוטרים באיזשהו שלב ואז הם ירו בו".

אסף חוג'ה מספר על המראות הקשים בפיגוע הדריסה בגלילות (צילום :אלון חכמון)