דובר צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום על שני חללי צה"ל רס״ם (מיל׳) שאול מויאל, בן 47, מקרני שומרון, לוחם בגדוד 8207, חטיבת ׳אלון׳ (228), נפל בקרב בדרום לבנון. סמ״ר מלאכי יהודה הררי, בן 22, מאבן שמואל, לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-18.10.24 בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ''ר מלאכי יהודה הררי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמ''ר מלאכי יהודה הררי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

מהיישוב אבן שמואל נמסר: "מקבלים הבוקר עוד בשורות קשות. לדאבוננו, החייל היקר, מלאכי יהודה, בנם של טל וליאורה הררי מאבן שמואל, לא שרד את הפציעה הקשה בלחימה בעזה, והבוקר הלך לעולמו. משך כל הימים האחרונים מאז הפציעה הוא עבר סדרת ניתוחים, בניסיון לייצב את מצבו ולהוציאו מכלל סכנת חיים, אך למרבה הצער כל זה לא הועיל.

"תודה לאלפים שהצטרפו לתפילות וקרעו שערי שמיים לרפואתו. אנו מקבלים בכאב והכנעה את רוע הגזירה. בשם כל תושבי מועצה אזורית שפיר, אני שולח תנחומים למשפחת הררי היקרה, להורים האהובים ולכל בני המשפחה. אין מילים שיוכלו לתאר את גודל הכאב והצער שאנו חשים הבוקר, כאשר אנו מביאים למנוחת עולמים עוד בן המועצה שלחם בגבורה ונפל במלחמת הקיום המרה הזו. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו".

בתקרית בו נפל רס״ם (מיל׳) שאול מויאל, חמישה חיילי מילואים נהרגו וחמישה נוספים נפצעו באורח קשה ועוד תשעה באורח בינוני וקל ההתקלות עם מחבלים בדרום לבנון. במשך שעות ארוכות נמשך מבצע החילוץ, כאשר הלוחמים נלכדו במבנה שעלה באש וקרס חלקית.

רס''ם (במיל') שאול מויאל ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ם (במיל') שאול מויאל ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

האירוע החל סמוך לשעה 19:00. כוח של חטיבת 228 חטיבת הנח״ל במילואים של פיקוד צפון פעל תחת אוגדה 91. הכוח ביצע סריקות של מבנים באחד הכפרים השיעים. המבנה טופל בעבר על ידי צה״ל, אולם מיד לאחר שהכוח נכנס למבנה נפתחה לעברו אש ונזרקו רימונים. בצה״ל מבינים כי שלושה מחבלים הסתתרו במבנה. לפי שעה, לא ברור אם מתחת למבנה היה פער מנהרה או שהם הגיעו למקום זמן קודם לכניסת הכוח.

המרום התפתח קרב מטווח קצר. שלושת המחבלים חוסלו אולם במקום אירעו פיצוצים מזריקת הרימונים ועל חיילי הכוח נפגע. במקום פרצה דלקה וחלק מהמבנה קרס חילוץ ההרוגים והפצועים נמשך עד לפנות בוקר. כאשר צה״ל מסרים למקום כוחות גדולים מחשש כי המחבלים ינסו לחטוף את אחד הלוחמים. בצה״ל פתחו הבוקר בתחקיר מעמיק של האירוע.