מאיר בן שבת, ראש מכון משגב לביטחון לאומי, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, שוחח עם "מעריב" ברקע התקיפה הישראלית באיראן. 

״התקיפה הישראלית מדודה ומאוזנת. היא פרמה את ההגנה האווירית, פגעה ביכולות יצור של הטילים הבליסטיים, וחשפה את פגיעותה של איראן מול ישראל, זאת מול יעדים שאינם מכניסים את ישראל לקונפליקט עם וושינגטון ובאופן שלא דוחק את איראן להיגרר לחילופי מהלומות ישירות עם ישראל". אמר בן שבת. 

בן שבת מתאר: "ההתקפה הזו היא צעד נוסף בהידרדרות של איראן למסלול ההתנגשות הישירה, שממנו היא ביקשה להימנע כשאימצה את תפיסת הפעלתם של אירגוני חזית (פרוקסי). ההתקפה הזו פוקדת את איראן בזמן שזרועות התמנון שהיא בנתה נגדעות מול עיניה (או לפחות משלמות מחירים גבוהים מאוד)".

מאיר בן שבת  (צילום: מאיר אליפור)
מאיר בן שבת (צילום: מאיר אליפור)

האם איראן תגיב על המתקפה הישראלית? 
"כרגע, איראן מבינה היטב מה ישראל מסוגלת לעשות אם היא בכל זאת תבחר להגיב. התקיפה הישראלית הסתיימה בהצלחה, אני שמח שאצלנו נזהרים מלהיגרר זחיחות.צריך לזכור, התקיפה הזו לא באה לתת מזור לכל הבעיות הקשורות באיראן. המאבק רחוק מלהסתיים, ישראל נמצאת בחזיתו, אך זו איננה רק ההתמודדות שלה".

בסיום דבריו, ציין בן שבת את דבריו של מנהיג איראן: "אין להגזים במשמעות הפעולה הישראלית, אך גם אין לזלזל בה". והוסיף: "בפראפרזה על דבריו אפשר לומר  שמנקודת המבט של ישראל, בשום אופן אין להפחית במשמעותה של התקיפה, אך גם אין להגזים בה".