אלוף במיל' ישראל זיו הפך מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל לדמות בולטת באולפני החדשות, ועמדותיו עוררו לא פעם ביקורת. הבוקר (שני), בראיון לרדיו קול חי, הודה זיו בכך שטעה בפרשנותו לגבי המצב בלבנון.

"אני דחפתי ללכת להסדרה בלבנון, טעיתי בגדול, לא הערכתי נכונה את ההכנות והכוונות של חיזבאללה לפתוח במלחמה מול ישראל, התמרון שם כרגע חשוב מאוד", אמר זיו.

בין היתר, אמר אלוף במיל' זיו בחודש שעבר ב-103FM: "בניגוד למצב ב-7 באוקטובר, בו נכפתה עלינו מלחמה שישראל בכלל לא היה שיקול דעת בצורך שלה ללכת ברצף ולהשמיד את חמאס, מתי התזמון הנכון מבחינת ישראל לטפל בבעיית חיזבאללה בלבנון? גם מתוך הנחה שזה שונה מחמאס, כיוון שזו זרוע של איראן אתה בסיכוי רב הולך למערכה דו זירתית".

אל תשאירו את הילדים שלכם מאחור? לחצו כאן לשיעור ניסיון ללימודי אנגלית בשיטת AI

"פה הסבתי ואני מסביר כעת שישראל צריכה ללכת לטפל בזה אך כשמצבה הוא בצורה הטובה ביותר. במצב הטוב ביותר זה אומר שאנחנו לא אחרי שנה מלחמה עם פערי מלאים, אנשי מילואים מעל 200 יום, עם מצב כלכלי כפי שאנחנו נמצאים", הסביר את התנאים האידיאליים לפעולה נגד חיזבאללה, כשהוא מציין את המצב מול האמריקאים, המילואים והמצב הכלכלי בישראל: "אנחנו צריכים ללכת שמבחינה מדינית אנחנו מאוחדים עם האמריקנים למהלך מהסוג הזה, ומערכות ההגנה במדינה צריכות לעבור עוד קומה ולכן נקבתי במועד הנכון מבחינת המדינה ללכת על מהלך של מלחמה כוללת ומכריעה מול חיזבאללה לפחות בטווח של שנתיים ואפילו במידה מסוימת יותר".