סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת "הביטחוניסטים", התראיין הבוקר (שני) ל"מעריב" ופרס את משנתו על התקדמות הלחימה של כוחותינו בצפון.

כך הוא אמר: ״המציאות היא כרגע שבצפון ישראל טיפלה עד כה ברצועה הראשונה שמאיימת על יישובי הצפון, רצועת הכפרים הקרובה לקו הגבול, שמהם הייתה בעיקר סכנת פלישה. זאת אומרת, אם הייתי מחלק את זה לשלוש רצועות באופן מאוד סכמתי. הראשונה: רצועת הפלישה שמאיימת על ישראל, בשנייה: רצועה של מנע - רצועת ירי, הירי הישיר, ירי נ״ט וכן הלאה והרצועה השלישית - רצועת ההתארגנות של החיזבאללה, האזור שבו למעשה רוב החיזבאללה מבוסס, אזור קו ביירות ומעבר לליטני".

בוסקילה המשיך: "כרגע ישראל טיפלה ברצועה הראשונה שממנה משקפים הפלישה כל תוואי התת קרקע חימושים באזורים שמהם קבוצות תצפיות ביכולת להוות מקומות שמהווים נקודת זינוק לפלישה. האם זה מה שיכריע את החיזבאללה? חד משמעית לא. זה מטפל אולי באיום הישיר הזה והמיידי של הפלישה, אבל זה בהחלט לא מה שמכריע את החיזבאללה".

עוד אמר מנכ"ל "הביטחוניסטים": "בסופו של דבר, כדי להכריע את החיזבאללה צריכים לקרות שני דברים: אחד זה לפגוע באיראן, שמהווה גם מרכז כובד אידיאולוגי וגם מרכז כובד חידושי וגם כספי, ובסופו של דבר הם מנוע הצמיחה של החיזבאללה. והדבר השני זה לפגוע במסה קריטית של חיזבאללה בלבנון, זאת אומרת לפגוע בכמות פעילים ובכמות מפקדים שלמעשה תהפוך את החיזבאללה גם בתוך לבנון גם כגוף פוליטי וגם כגוף שמחזיק שם עוצמה צבאית, כזה שהוא נחלש אל מול הכוחות האחרים בתוך לבנון ולמעשה מחליש אותו באופן כזה שהוא כבר מפסיק לאיים על ישראל".

"לכן, אני חושב שהפסקת הלחימה בשלב הזה, זאת למעשה הפוגה, סוג של הפסקת אש של הצד השני. אם לנו זה הפסקת אש שלהם זה אספקת אש וזה זמן של התארגנות מחדש, ביצוע למידה של למידת החוזקות והחולשות של ישראל וההתארגנות בהתאם, לקראת מערכה הרבה יותר גדולה. זה רק גוזר עלינו תחייה של המערכה הגדולה והאמיתית, שלשמה למעשה החיזבאללה בונה את בניין הכוח שלו, שזה פלישה לעבר הגליל".