בצה״ל טוענים כי כל שאריות ריכוז המחבלים מצפון הרצועה התרכזו בג׳באליה והכוחות מגבירים את הלחימה במחנה הפליטים. בצה״ל החליטו לכתר את המחנה, לנקז את האוכלוסייה, לבודד את המחבלים ולמנוע מהם לברוח. בתוך שעות, במהלך לילה אחד, כיתר הצבא את המחנה.

בצה״ל אומרים כי: ״ההפתעה לחמאס היתה מוחלטת. כלאנו בתוך המחנה מאות מחבלים, בהם גם בכירים. חמאס החזיק את האוכלוסייה כמגן במשך יותר משבוע, הוא ביצע ירי ברגליים של תושבים שניסו לצאת״.

שלוש חטיבות כיתרו את המחנה: 460, גבעתי ו-401. החטיבה 460 הגיעה לבתי ספר, למחסות. בחטיבה אומרים כי בדרך הזאת הם הוציאו חמשת אלפים תושבים. למחרת, כבר יצאו עשרים אלף ובכוח אומרים כי נשבר ״מחסום הפחד של התושבים״. בצה״ל אומרים כי יצאו חמישים אלף תושבים.

כ-600 מחבלים נכנעו והסגרו עצמם בנקזים. במקביל חוסלו עוד מאות מחבלים במחנה הפליטים. בית החולים כמאל עדוואן היה המחסה האחרון שחמאס הפעיל בג׳באליה. חטיבה 460 כיתרה את בית החולים, מה שהוביל לכך שחמאס לא הצליח להתארגן בטרם הושלם הכיתור. 60 מחבלים הסגירו את עצמם ועשרים חוסלו במהלך הבריחה שלהם מבית החולים. אחר כך, כוח של שייטת 13 נכנס לבית החולים כמאל עדוואן ולכד עוד 60 מחבלים שהסתתרו במחלקות בית החולים. המחבלים השתמשו בחולים כמגן אנושי. לפחות עצור אחד התנהל כאיש צוות והתברר כי הוא השתתף בביצוע הפשיטה בשבעה באוקטובר.

אל תשאירו את הילדים שלכם מאחור? לחצו כאן לשיעור ניסיון ללימודי אנגלית בשיטת AI

ההחלטה להגיע לבית החולים הגיעה בעקבות פעילות מודיעינית. לפני הכניסה לבית החולים, הובן כי הוא משמש כמרכז פיקוד של חמאס. ובו עשרות רבות של מחבלים.

בצה״ל מעריכים כי במרכז מחנה הפליטים נותרו כמה מאות בודדים של מחבלים. כרגע, צה״ל סוגר על מרכז מחנה הפליטים, אבל בצבא אומרים כי למרות שלא הושלמה הלחימה במחנה, ״סיפור של ג׳באליה כבר לא עומד כפי שהיה עד לפני כמה ימים״.

בצה״ל מספרים על אופי הלחימה של חמאס במחנה ג׳באליה בסבב הנוכחי. המחבלים מגבירים את השימוש במטענים ולחימת גרילה, לא משהו מסודר, אומרים מפקדים. ״זה לא הגדודים והפלוגות שהיו לפני שנה בתחילת הלחימה. הם על סף שבירה. הם ביכולת לחימה נמוכה יותר. לא ראינו בסבב הראשון 600 מחבלים מרימים ידיים״.

עם זאת, העובדה כי בוצע כיתור מלא זה מה שכלא את המחבלים והם לא ברחו, כפי שהיה בעבר. לכן, אומרים בצה״ל כי חלק מהלחימה בכמה נקודות הייתה קשה יותר. אולם רבים מהמחבלים ביקשו להיכנע ולהסגיר את עצמם לידי צה״ל.