על פי מכון המחקר ״עלמא״, במהלך השבוע האחרון בוצעו 280 התקפות נגד גבול הצפון, חיזבאללה לקח אחריות על 188 מתוכן. כמו כן, חיזבאללה לקח אחריות על 25 התקפות נוספות, להן לא היה כל אימות.

על פי המכון, השבוע לפחות 560 רקטות וטילים חצו לשטח מדינת ישראל. ״מספר זה מתבסס על הנתונים שצה"ל מפרסם מדי יום של מטחי הרקטות הגדולים. בנוסף, ידוע על עשרות התקפות נוספות שבכל אחת מהן משוגרים לשטח ישראל מספר רקטות וטילים בודדים שלא נכללים במספרים הללו״, אומרים ב"עלמא". מדובר על כמות ההתקפות השבועית גבוהה ביחס לשבוע שעבר - בו היו 239 התקפות של חיזבאללה, שכללו לפחות 530 רקטות וטילים שחצו לשטח ישראל.

השבוע נמשכה מגמת הירידה בכמות ההתקפות ליישובים ואזורים הסמוכים לגבול – 47.1%, לעומת שבוע שעבר שעמד על 54%. אולם לא חלה עלייה בירי לאזורים במרחק של מעל 5 ק"מ מקו הגבול, אלא חלה עלייה בלקיחות אחריות של חיזבאללה של תקיפות כוחות צה"ל המתמרנים בלבנון, מ-17.2% בשבוע שעבר ל-23.9% השבוע.

בנוסף לעלייה הכוללת בכמות ההתקפות לעומת שבוע שעבר, השבוע חלה עלייה באירועי הכטב"מים – 25 אירועים לעומת 15 בשבוע שעבר. הנשק המרכזי של חיזבאללה ממשיך להיות הנשק הרקטי.