ד"ר אסף רגב, חוקר אסלאם והמזה"ת המודרני באוניברסיטת בן גוריון ומכון גבעת חביבה, שוחח היום (שני) עם גדי נס ב-104.5fm על התנהלות חיזבאללה כחודש לאחר חיסולו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה: "חיזבאללה הוא ארגון שקיים בישראל במשך עשרות שנים וההצלחות עד כמה שהן גדולות לא קורות בחודש, יש שם תשתית עצומה".

עוד אמר ד"ר רגב: "החיזבאללה בנה 'חיזבאליסטאן בלבנון', מדינת טרור על כל המשתמע מכך בלבנון של מעלה ובעיקר בלבנון של מטה מדובר. יש למגר את התשתית הזאת רגב אחר רגב, שעל אחר שעל, מנהרה אחר מנהרה-זאת המציאות".

"מאז חיסול נסראללה אין קול אחד בחיזבאללה. הוא היה מגלומן, שתלטן, למעשה הוא היה הפנים של לבנון ובטח של ארגון החיזבאללה. אחרי לכתו של נסראללה ושדרת פיקוד הגבוהה, מתחילים לשמוע קולות לכאן ולכאן. יש עדיין קולות בארגון שעוד קושרים את המצב בעזה ובסוגיית החטופים. יש כאלה שמנסים לנתק בין השניים", הסביר החוקר.

"יש כאלו ששואלים איך מסיימים את העניין החיזבלאי-לבנוני כזירה פנימית, המנותקת מאיראן והזירה הפלסטינית. כלומר, מנסים להפוך את הסכסוך לעניין ספציפי בתוך לבנון, קודם כל סוגרים את הזירה הלבנונית ואז את שאר הזירות. לבנון רוצה להיות משתנה בלתי תלוי בהקשר המלחמה", הוסיף ד"ר רגב.

על המו"מ מול חמאס, אמר החוקר: "אתמול החלה פסגה אחת מיני רבות בדוחא, אנחנו בעצם בהמשך של אותו התהליך. חושב שהאתגר בתקופה הנוכחית יהיה לראות את המעבר, בדיוק כמו בחיזבאללה, בארגון חמאס, האם הנהגת הפנים, או מה שנשאר ממנה, תמשיך להיות פקטור, האם כל עניין עובר החוצה? האם עדיין לא יודעים מי ינהל את המצב הזה? אני צופה שיהוי עד שלא רק תהיינה תשובות ברורות לגבי מדיניות חמאס בנושא הפסקת אש ונושא החטופים, אלא עד שיהיו תשובות ברורות לגבי מי האנשים שאמורים לתת את התשובות הללו, והפער הוא משמעותי".