צילומי לוויין של Sentinel מוכיחים כי המתקפות הישראליות בשבת האחרונה כוונו לאתר שהרוד באיראן - הן למרכז החלל והן למתחם הצבאי בדרום-מזרח מחוז סמנאן. התיעוד הלווייני חושף כי למרות שמו הרשמי, "מרכז החלל", מדובר למעשה באתר סודי לניסויי טילים בליסטיים - אחד מהמתקנים הרגישים ביותר של המשטר האיראני.

על פי הצילומים, דלק הטילים מאוחסן במתקן נפרד כדי למנוע פיצוצים מקריים, בדומה לאסון שהתרחש בסמנאן ב-2012. התיעוד מראה כי ישראל תקפה גם את מחסן הדלק, למרות ניסיונות משמרות המהפכה להסתיר את פעילות האתר. האתר נחשב לאבן פינה בתוכנית החלל האיראנית, ומשמש בעיקר לפיתוח מאיצי רקטות המבוססים על דלק מוצק. 

לפיתוח טילים בדלק מוצק חשיבות אסטרטגית מיוחדת עבור איראן. בניגוד לטילים המונעים בדלק נוזלי, טילים אלה ניתנים לשיגור במהירות רבה יותר, קלים יותר לתחזוקה ובטוחים יותר לאחסון לטווח ארוך. מומחים מעריכים כי הפיתוח במתחם שהרוד נועד לשפר משמעותית את יכולות הטילים הבליסטיים של טהרן.

מרכז שהרוד נמצא במוקד מעקב בינלאומי מזה שנים. האתר, שהוקם במרחק של כ-400 ק"מ ממזרח לטהרן, נבחר בשל מיקומו המבודד באזור מדברי - תנאים אידיאליים לניסויי טילים. בעבר טענה איראן כי המתקן משמש אך ורק למטרות אזרחיות ומחקר חללי, אך דוחות מודיעין שונים קשרו אותו לתוכנית הטילים הבליסטיים שלה.

במקביל, תצלומי לוויין שנותחו על ידי BBC Verify חושפים כי נזק נגרם גם למכל אחסון בבית הזיקוק אבאדן במחוז ח'וזסטן בדרום-מערב איראן, אם כי לא ברור מה גרם לנזק. הניו יורק טיימס ציטט גורמים ישראליים שאמרו כי בית הזיקוק היה אחד היעדים בתקיפות.

בית הזיקוק באבאדן הוא הגדול במדינה, עם יכולת ייצור של 500,000 חביות ביום. חשוב לציין כי תצלומי לוויין אינם תמיד חד-משמעיים בזיהוי מבנים שניזוקו.