חיל האוויר טס אתמול (שני) בשמי ביירות במהלך ההלוויה של מנהיג הארגון חסן נסראללה, אשר חוסל בהפצצה כבדה ומדויקת של חיל האוויר על הבונקר בו הוא הסתתר. להלוויה הגיעו, כך לפי דיווחים, שלל כלי תקשורת המסונפים לחיזבאללה - נציגים מלא פחות מ-63 מדינות, שהבולטות שבהן המשלחת מטהרן, בראשות שר החוץ האיראני ובכירי משמרות המהפכה. משלחת נוספת היא המשלחת מתימן ובה ראשי ארגון החות׳ים. היו שם גם מליציות של החמאס, נציגים של מליציות עיראקיות ועוד.
ישראל בחרה לשלוח מטס של ארבעה מטוסים, שני F15 המכונה בחיל האוויר ״רעם״ ושני מטוסי F35 המכונים ״אדיר״. המטוסים לא עברו את מהירות הקול ולא הרעידו את חלונות ״הנסראללה מוביל״, הם פשוט טסו בגובה נמוך, השפילו את חיזבאללה והמשיכו לדרכם.
השאלה הגדולה היא מדוע ישראל ובנות הברית: ארצות הברית, בריטניה, מדינות המפרץ, לא ניצלו את האירוע לבוא חשבון עם לא מעט יעדים של ישראל, ארה״ב והאזור?
ברור שזה לא הגיוני שיתקפו את היצטדיון שהיה מלא בעשרות אלפים, חלקם אגב אזרחים, שלמעט העובדה כי הם תומכים או הגיעו לחלוק כבוד אחרון - אין להם נגיעה ישירה בטרור והם מתכנסים תחת הגדרה של ״חפים מפשע״. אבל ישראל הוכיחה שיש לה מודיעין טוב. את זה חש היטב מנהיג החמאס איסמעיל הנייה שהגיע לטהרן לחלוק כבוד אחרון לחברו נשיא איראן ובתום ההלוויה, כשהגיע למעון הרשמי של משמרות המהפכה בטהרן - הוא עלה לשמים בעבודה מדויקת של המוסד הישראלי.
חלק מהמשלחות, כמו למשל של משמרות המהפכה ושל החות׳ים, הגיעו וחזרו בטיסות. מנמל התעופה ועד לאצטדיון וממנו בחזרה לנמל התעופה - הם עשו זאת בשיירות כלי רכב. לא ברור מדוע ישראל או מדינות בעלות עניין לא תקפו את השיירות. מדוע חיל האוויר, שיש לו חופש תנועה מלא בשמי המזרח התיכון, לא ביצע ירוטים של המטוסים או לכל הפחות הנחתה שלהם לצורך איתור חשודים בטרור?
לישראל יש חשבון פתוח עם החותי׳ם מתימן. אחרי ירי של מאות טילים וכטבמ״ים וההבנה כי טהרן ממשיכה לגדל את הארגון התימני במטרה שיהפוך לאיום ממשי על ישראל, צריכה להטריד השאלה מדוע לא נוצלה ההזדמנות אתמול.
אגב, בחיל הים מספרים כי האיום החות׳י זוהה על ידם עוד לפני המלחמה, כאשר התימנים החלו לפעול במיצרי באב אל מאנדב ולהגביל את חופש השייט בים הערבי.
גולת הכותרת הן הנחתות שישראל רכשה מארצות הברית וביכולתן לשנע לעומק כוחות גדולים של לוחמים, כולל טנקים. הנחתות אגב עשו את דרכן ממספנות בארצות הברית עד לנמל אשדוד בהפלגה רציפה. מה שמלמד על היכולות של הכלים להגיע לכל נקודה ולהנחית כוחות או אמצעים לוגיסטיים.