דובר צה"ל הודיע הבוקר (שישי) כי הדוח המסכם של צוות תחקיר המומחים שהוקם בעקבות התקלה במסוק ה"יסעור" במהלך טיסת אימונים, הוצג למפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין. תחקיר מומחים בהובלת אלוף-משנה א', בוצע בשיתוף החברה האזרחית יצרנית מסוק "היסעור" וארך מספר חודשים. מממצאי התחקיר העלו כי התאונה נגרמה בעקבות כשל טכני שגרם להתפרקות ממסר המנוע השמאלי, שהובילה להתלקחות המסוק.
תחקיר המומחים בהובלת אלוף-משנה א', בוצע בשיתוף החברה האזרחית יצרנית מסוק "היסעור" וארך מספר חודשים.
ממצאי התחקיר העלו כי התאונה נגרמה בעקבות כשל טכני שגרם להתפרקות ממסר המנוע השמאלי, שהובילה להתלקחות המסוק. הליקוי בממסרים, אותם סיפקה החברה, הוביל לשחיקה מהירה.
אף שהליקוי זוהה על ידי החברה, לא הועבר המידע לידי חיל-האוויר. בנוסף, מצא צוות התחקיר כי תהליכי האחזקה בחיל לא הצליחו לזהות את הכשל בממסר. כאמור, בחודשים האחרונים בוצעו עבודות אחזקה ובדיקות מקיפות למערך מסוקי ה"יסעור" בחיל-האוויר בתיאום עם החברה האזרחית וחילות נוספים מהעולם אשר מתפעלים מסוקים דומים.
כזכור, כלל מסוקי היסעור חזרו לטיסות אימונים לפני כחודשיים. מפקד חיל-האוויר קיבל את התחקיר והממצאים שהוצגו לו, וציין כי תהליך החקירה היה ראוי ומקצועי. הוא ציין עוד מדובר בתקלה חריגה. ראשית הצירים לאירוע הייתה בממסר שהתפרק וישנם תהליכי אחזקה בחיל הניתנים לשיפור כדי לאפשר זיהוי מוקדם של ליקויים וכשלים דוגמת מקרה זה. מפקד חיל-האוויר חזר על תפיסתו שכל תאונה היא בת מניעה, וציין כי לחיל-האוויר הערכה רבה לחברה האזרחית על שיתוף הפעולה לאורך השנים וגם בחקירה זו. עם זאת, קיימת ציפייה שמוצר שמגיע לחיל-האוויר ומשמש אותו, יעמוד בבקרת האיכות והסטנדרט הגבוהים ביותר.
עוד ציין מפקד חיל האוויר כי "מדיניות האחזקה ההדוקה שנקבעה לאחר האירוע והפעולות המקצועיות שבוצעו על ידי אנשי המערך הטכני, תאפשר תפעול בטוח של מערך היסעור בחיל-האוויר. חיל-האוויר הוא משתמש מוביל במסוקי ה"יסעור" אשר נדרש למתארים מבצעיים מורכבים, ללא פשרות על בטיחות הטיסה".
בסיום דבריו אמר כי "תפעול התקלה החריגה (שהתרחשה בנובמבר בשנה שעברה) על ידי צוות המסוק בתנאי אי-וודאות, בחושך, עם לוחמים בבטן המסוק, בוצע בצורה ראויה לציון והוביל להצלת חיים".