עדכונים חיים

אזעקות הופעלו בקרוב ל-200 ישובים; חיזבאללה מאיים: "נעלה בהדרגה במספרים"

אזעקות נרחבות נשמעו לאורך מישור החוף ובהמשך גם באזור גוש דן והשרון. צה"ל: "זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון". חיזבאללה: "נמשיך להגביר את הקצב"

יירוטים מעל חצור הגלילית יירוטים מעל חצור הגלילית (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
סאמר אבו-דקה צילום: דובר צהל

צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש המערך האווירי של חמאס

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה של אמ"ן, שב"כ וחיל האוויר, תקפו במהלך חודש ספטמבר 2024 וחיסלו את המחבל סאמר אבו-דקה, ראש המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס, שהחליף את ראש המערך האווירי הקודם שחוסל בחודש אוקטובר 2023. 

אבו-דקה היה אחראי על מתווי טרור רבים במרחב האווירי, בהם שיגורי רחפנים וכטב״מים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל, היווה גורם ידע מרכזי במערך האווירי של חמאס ולקח חלק מרכזי בהקמתו. היה בין האחראיים למתווי חדירת מצנחי הרחיפה וכלי הטיס הבלתי מאוישים שחדרו לשטח הארץ במהלך הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר. 

אבי אשכנזי

שנייה מפגיעה: רוכב אופנוע ניצל משברי יירוט באזור המרכז I צפו

שברי יירוט (צילום :מצלמות אבטחה,רשתות חברתיות,מצלמת אבטחה)

מאיה כהן
רסיס שנפל בחולון צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

אזעקות בשרון ובגוש דן

אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בשורת יישובים מקיסריה ועד ראשון לציון. המשטרה עדכנה כי שוטרים מבצעים סריקות כדי לאתר זירות נפילה של פרטי רקטות בשרון, בגוש דן ובשפלה, באזורים שבהם נשמעו התרעות. במד"א עדכנו כי לא התקבלו קריאות במוקד 101 על נפילות או נפגעים, למעט גבר שנפל בדרכו למרחב המוגן.

דובר צה"ל עדכן כי בירי לעבר מרכז הארץ בוצעו ניסיונות יירוט לעבר מספר שיגורים שחצו מלבנון.

אבי אשכנזי
פגיעה ישירה בכרמיאל צילום: כב"ה צפון

מטחים נרחבים לעבר הצפון; פגיעה ישירה ברכב בכרמיאל

מלחמת חרבות ברזל: אזעקות רבות הופעלו גם הבוקר (שני) בצפון הארץ. רכב נפגע בכרמיאל. בנוסף, צה"ל חיסל את מפקד מערך הנ"ט של יחידת רדואן בארגון הטרור חיזבאללה, בשעה האחרונה הותקפו מהאוויר המשגרים מהם שוגרו רקטות לצפון ומרכז הארץ. בשעות הצהריים הופעלו אזעקות גם בגוש דן, ובו בתל אביב, רעננה, פתח תקווה, רמת גן ועוד בסך של 194 יישובים, במהלכן פונה אדם אחד שנפל בדרכו למרחב המוגן.

17:19

אזעקות נרחבות נשמעו לאורך מישור החוף, מאזור עכו ועד חדרה. אזעקות נשמעו גם בגליל העליון.

אבי אשכנזי
תקיפה בלבנון צילום: REUTERS/Omar Ibrahim

הלם בלבנון: היעד שישראל לא תקפה מאז 2006 וגרם לעשרות הרוגים

מבצע חיצי הצפון: בעיתון הלבנוני אל אחבאר דיווחו היום (שני) על תקיפה ישראלית שכוונה לעבר בית בעיירה איטו שבצפון לבנון, בו התגוררו משפחות עקורים מדרום לבנון.

סוכנויות הידיעות