עדכונים חיים

בתוך דקות: כטב"ם יורט בים האדום; אחד נוסף יורט גם בדרום הגולן

כ-100 שיגורים חצו את שטח לבנון אל עבר הגליל, נרצח אחד מרסיסים בעכו. סה"כ 14 פצועים מנפילות בשלומי, קריית אתא, עכו ובגזרת חיפה והגליל המערבי

יירוט מעל שמי אילת יירוט מעל שמי אילת (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך דקות: כטב"ם יורט בים האדום; אחד נוסף יורט גם בדרום הגולן

יירוט בשמי אילת (צילום: ג'נט שי)

פלד ארבלי
יחיא סינוואר נמלט צילום: דובר צהל

במחילה יחד עם בני משפחתו: כך נמלט סינוואר שעות לפני הטבח

דובר צה"ל פרסם הערב (שבת) תיעוד חדש ומידע מפורט על המרדף אחר יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, אשר חושף את הימים האחרונים לפני הטבח ב-7 באוקטובר ואת מסלול בריחתו בחודשים שלאחר מכן. 

בסרטון שנתפס על ידי כוחות צה"ל ושב"כ לפני מספר חודשים, נראה סינוואר ובני משפחתו בורחים למתחם תת-קרקעי מתחת לביתם בליל ה-6 באוקטובר 2023, שעות ספורות לפני הטבח. "התיעוד מראה את סינוואר, ילדיו ואשתו כשהם מציידים את המנהרה במזון, מים, מזרנים ואפילו מסך פלזמה, מתכוננים לשהייה ארוכה," מסר דובר צה"ל. "פעולותיו של סינוואר בוצעו בבדידות מוחלטת, ככל הנראה לשם שמירה על מידור."

אבי אשכנזי
אלכס פופוב צילום: באדיבות המשפחה

הנרצח מפגיעת רסיסי הרקטה בעכו: אלכס פופוב, בן 50, תושב קריית חיים

אלכס נסע מעכו לכיוון הקריות יחד עם חברו, הם הספיקו לעצור בצד עת נשמעה האזעקה, אך אלכס לא הספיק להתכופף ונפצע פציעות קשות. חברו הספיק להתכופף ולהגן על ראשו ובכך חייו ניצלו. אלכס הוא תושב שכונת קריית חיים בחיפה וגר עם אשתו בעיר. 2 ילדיהם חיים באוקראינה. רבים בחיפה הכירו את אלכס שעבד במפעל והתמודד באחת ממערכות הבחירות המוניציפליות. 

מריה, שכנתו של אלכס סיפרה ל-״מעריב״: "שמעתי פתאום צעקות ובכי מהבית שלהם, הם גרים קומה מעליי. אחר כך, התברר ששוטרים הודיעו לאשתו של אלכס על מותו. הם היו זוג מדהים שמעולם לא עזבו זה את זה, תמיד היו יחד״.

שקד שדה
השמדת תשתית תת-קרקעית של חיזבאללה צילום: דובר צהל

באמצעות למעלה מ-100 טון חומר נפץ: צה"ל השמיד נכס נוסף של כוח רדואן

כוחות מצוות הקרב החטיבתי 8 ('הזקן') ויחידת יהל"ם, בפיקוד אוגדה 91, ביצעו פעילות קרקעית ממוקדת בדרום לבנון. במהלך הפעילות, דווח על איתור והשמדה של ארבע תשתיות תת-קרקעיות המיוחסות לארגון חיזבאללה.

 הכוחות פעלו במספר יעדים ואיתרו למעלה מ-50 פירים ותשתיות תת-קרקעיות. חלק מהתשתיות הללו נמצאו במבנים אזרחיים, כולל מסגדים ובתי ספר. בנוסף, נטען כי אותר מחסן אמצעי לחימה המכיל מאות פריטים.

אבי אשכנזי
זירת הפגיעה בעכו צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הרוג ו-14 פצועים; תמונת מצב הנפגעים מתקיפות חיזבאללה היום

הרוג ו- 14 נפגעים כתוצאה מירי רקטות חיזבאללה מלבנון לצפון הארץ

בעקבות ירי הרקטות המסיבי של חיזבאללה מלבנון לעבר צפון הארץ החל משעות הבוקר שבת, חובשים ופאראמדיקים של מגן דוד אדום קבעו את מותו של גבר כבן 51 והעניקו טיפול רפואי ל-14 נפגעים כתוצאה ממספר נפילות באזורים שונים בצפון הארץ, ביניהם עכו, הקריות והגליל המערבי. כל הנפגעים פונו על ידי צוותי מד"א לבתי החולים רמב"ם המרכז הרפואי גליל ונהריה. בין הנפגעים: שניים במצב בינוני, שמונה במצב קל וארבעה נפגעי חרדה.

ד"ר איתי גל
תקיפה בביירות, לבנון צילום: רשתות ערביות

דיווחים בלבנון על תקיפה בדאחייה שבביירות

לפי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, חיל האוויר תקף בדאחייה בביירות, זאת לאחר שקודם לכן פרסם דובר צה"ל בערבית הודעת פינוי. כמו כן, דיווחים על סדרת תקיפות גם במרחב בעלבק והבקעא. 

מעריב אונליין
ציוד ממפקדת חיזבאללה שהושמדה צילום: דובר צה"ל

בנקודה הרחוקה ביותר עד כה: הושמדה מפקדת חיזבאללה בלבנון

כוחות צה"ל ממשיכים בתמרון הקרקעי בלבנון, והיום (שבת) צה"ל הודיע על השמדת מפקדת חיזבאללה ב"עומק דרום לבנון" - לדברי דובר צה"ל, הנקודה העמוקה ביותר שבה פעלו הכוחות עד כה.

כוחות אוגדה 98 השמידו מפקדה של חיזבאללה ואיתרו אמצעי לחימה רבים. במקביל, כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 הובילו את ההתקפה האוגדתית, פשטו על מפקדה של חיזבאללה ועל חמ״ל תצפיות שצפה על יישובי אצבע הגליל בהם איתרו והשמידו מטענים, נשקים ואמצעים מודיעיניים נוספים של האויב.

אבי אשכנזי
כ-55 שיגורים נורו לצפון. בתמונה: פגיעה בגליל צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

רסיס רקטה פגע ברכב בכביש עכו: גבר כבן 50 נהרג במקום

לאחר הפגיעה הישירה שנפלה בקיסריה הבוקר (שבת) במעונו של רוה"מ ומטח האזעקות הנמשכות בגזרת חיפה והגליל כולו, התראות נוספות נשמעו בגזרת מחוז חוף. גבר כבן 50 נהרג מרסיסים בזמן שישב ברכבו בעכו. איתו פונה למרכז הרפואי בנהריה גבר נוסף פצוע באורח קל. זוהו מספר נפילות באזור עכו, בקיבוץ עין המפרץ ועל כביש 22. כתוצאה מהמטח ישנה פגיעה במבנה מגורים בקיבוץ ככל הנראה ללא נפגעים.
ופצוע נוסף סמוך למרכז המסחרי בעין המפרץ מפגיעת רסיסים במצב בינוני כך עפ"י גורמי רפואה. כוחות משטרה של מחוז חוף ותחנת עכו מבודדים את הזירות ומטפלים בפריטי האמל"ח.

עד כה זוהתה נפילה בקריית אתא שגרמה נזק לרכוש ורכב חונה סמוך לבניין מגורים. כוחות מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים רמב״ם סה"כ תשעה נפגעים, מרסיסים הדף וחרדה בהם: שלושה מרסיסים, וביניהם גבר בן 28 במצב קל-בינוני וגבר ואישה כבני 40 באורח קל, שני נפגעי הדף, ביניהם גבר ואישה כבני 25 באורח קל וארבעה נפגעי חרדה.

חובש בכיר במד״א אופק זברוב שהיה מהראשונים להגיע לזירה בקריית אתא סיפר: ״היינו בסמוך מאוד למקום וירדנו מהאמבולנס להתמגן, לפתע שמענו פיצוץ עז, ורסיסים עפו לכיוון שלנו ועל האמבולנס. חזרנו לאמבולנס ומיד יצאנו לרחוב סמוך, ששם הייתה הנפילה".

אלון חכמון שקד שדה