יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM, וטען כי למרות השהיית החקיקה במהלך השבועות האחרונים, הרפורמה המשפטית תעבור בכנסת בתקופה הקרובה. "הרפורמה תתרחש והיא תתרחש בזמן די קרוב. אני לא חושב שאפשר להחזיק את הציבור שדורש את זה כ"כ הרבה זמן. אם זה יהיה בהסכמה רחבה - מה טוב. אם לא, זה יהיה בלי הסכמה רחבה", ציין. 

"תפסיקו לפחד": המונים הפגינו בירושלים בעד הרפורמה המשפטית
השיחות בבית הנשיא: פסימיות בקרב הצוותים באשר להשגת הסכמות

הוא הביע פסימיות בנוגע לסיכויים להגעה הסכם בנושא בין הקואליציה והאופוזיציה, ותקף את ראשי המחנה הממלכתי: "מה שקרה ב־48 שעות האחרונות זה שגורמים שעד עכשיו חשבנו שהם אולי מעוניינים בהסכמות - תפסו צד מאוד קיצוני, אני מדבר על גנץ וסער, כרגע נראה שהם מעוניינים לפוצץ".

"נראה שסער וגנץ מעוניינים לפוצץ, נצטרך הוכחת רצינות - צריך לשאוף להסכמה רחבה. תיקון המערכת קריטי לעתיד הקואליציה. יכול להיות שהם נבהלו מההפגנה, או שהם הבינו שהקרקע נשמטת מתחת לרגליהם, אולי הם נבהלו מהאיומים בצד שלהם", הוסיף בנוגע לשרי הביטחון והמשפטים לשעבר. 

יו"ר ועדת החוקה ביקש להדגיש: "הם לא מכירים בהפסד שלהם בבחירות. עוד לפני שהוקמה הממשלה, יאיר לפיד שלח מכתב ממשרד ראש הממשלה, על נייר רשמי של ראש ממשלת ישראל, שבו הוא קורא לרשויות המקומיות לא לשתף פעולה עם הממשלה החדשה. מכתב שהגדרתו המשפטית היא עבירה פלילית של המרדה - זה מה שהוא עשה מכיסא ראש הממשלה". 

כמו כן, התנגד רוטמן לביקורת החריפה שהוטחה בשר המשפטים יריב לוין, על נאומו בהפגנת הימין שהתקיימה בערב חמישי האחרון בירושלים: "לא היה מתון ממנו. מה מסית בנאום הזה?".  

רוטמן חזר על טענותיו, לפיהן במחנה האופוזיציה לא קיים רצון אמיתי להגיע להסכמות: "אם יש נכונות ורצון להגיע להסכמות בנושא בחירת השופטים, אני בטוח שיש מספיק אנשים באופוזיציה שאפשר לשבת איתם לא לשעה, אלא לעשר דקות ונמצא פתרון שנותן מענה גם לקווים השחורים שלהם וגם לקווים האדומים שלנו וגם לקווים הוורודים שבאמצע, אבל אם אין פתון כזה, הסיבה פשוטה מאוד - הם לא מעוניינים בפתרון, הם כל הזמן מטפסים על עצים גבויים יותר ויותר".

הוא תקף חלקים במחאה נגד הרפורמה המשפטית:  "לקיחה של מדינת ישראל למחוזות של תקיפת שרים וחברי כנסת והפיכה צבאית, לא קשורה להתנהלות שלנו. כל האירועים של הסרבנות והקריאה להמרדה היו מתרחשים עם או בלי הטעויות שלנו. אני חושב שאין שום דבר שקואליציה יכולה לעשות כדי למנוע מאופוזיציה לשרוף את המדינה".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm.

"העם לא יתן לזה להתבצע"
חבר הכנסת אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לעלייה של מפלגות בסקרים שבוצעו לאחרונה. "מה שמעניין אותנו זה מה נכון למדינת ישראל. לכן כשפרצה לשמי חיינו ההפיכה המשטרית הזו, אמרנו לעצור מיד ולדבר, לא שאלנו אם זה יסייע פוליטית. אנחנו דבקים בכיוון הזה - יש לעצור הצעות קיצוניות שמובאות בקצב מטורף ולהביא הצעות נכונות".

הוא טען כי הרפורמה המשפטית לא תקודם: "אם הממשלה תשרוד זה אומר שהוא עצמו ומפלגות אחרות שכמהות לבצע את ההפיכה כאן ועכשיו יצטרכו לאכול את הכובע, משום שלא תהיה התקדמות במהלכים הללו, אני חשוב שהדברים ברורים. העם לא ייתן לזה להתבצע. יש מערכת משפט שלא תאפשר מעשים בלתי חוקיים".

שוסטר ניסה להעביר מסר לראש הממשלה: "אני מקווה שהצד הנבון של נתניהו יגבר בתוך עצמו. הוא יצטרך לקבל החלטה ואני מעריך, מקווה מאחל, שהצד האחראי יגבר וכתוצאה מזה המפגלות הקיצוניות, השוביניסטיות, המשיחיסטיות יצטרכו לאכול את הכובע,להגיד 'אוקי אנחנו רוצים ממשלה, אנחנו נצטרך לעבוד בכנס הזה למען האזרח בנושאים הפשוטים של משילות, של חינוך של, איכות סביבה ולא של להרוס מערכת מפוארת של משפט שנכון, גם שם יש מה לתקן'".

הוא בחר להגן על מערכת המשפט הישראלית: "היא זאת שמהווה את השכפ"ץ העולמי, הבינלאומי לקציני צה"ל, למדיניות הישראלית שאני כשלעצמי לא תמיד תומך בה. מפעל ההתנחלויות שמסבך אותנו לא מעט בדמותה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הוא מתוחזק על ידי החלטות חוזרות ונשנות במשך עשרות שנים של מערכת משפט ובעיקר בג"ץ שמאשרת החלטות חוקיות של ממשלת ישראל. עדיין בית המשפט יציב, חזק ואנחנו צריכים לחזק אותו".