לאחר לילה מתוח באזור רצועת עזה, שכלל ירי רקטות אל עבר העוטף ותגובה מהצד הישראלי, עלו מספר ביקורות על חולשתה של המדינה. חברי הליכוד תקפו את השר לביטחון לאומי ויו"ר מפלגת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כי לא חייב להישאר בממשלה אם לא מרוצה מהתנהלותה. בתגובה, השר קרא לנתניהו: 'מוזמן לפטר אותי'. חבר הכנסת מטעם הליכוד, ניסים ואטורי, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM והתייחס לפרטים. בהמשך, שוחח גם ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) עם המגישים, והגיב להתנהלות ראש מפלגתו.

הליכוד תקף בחריפות את בן גביר - שהשיב: "נתניהו מוזמן לפטר אותי"

"אני גם אמרתי שאני לא אחסוך ביקורת מהממשלה הזו, הממשלה הזו כוללת את כולנו. כולנו אחראים על המצב, גם בן גביר בתוך זה. עכשיו זה הזמן לפעול ולא להתחיל לעשות משחקים", הדגיש ואטורי. "הוא לא יכול להתנער מהאחריות שלו על ביטחון ישראל, בעיקר כשאתה שר ביטחון פנים. אני מאמין שגם בן גביר שומע בישיבות של הקבינט את הדברים, אנחנו יודעים מה נמצא מעבר. כל מי שבורח כרגע צריך להבין שהוא שקוף וחשוף מהבחינה הזו שהוא יודע מה קורה מאחורי הקלעים ובכל זאת בוחר לשבור את המשחק. ביטחון ישראל לפני הכול". 

בהמשך, חבר הכנסת התייחס להבדל בין הממשלה הזו לממשלה הקודמת ברמת הביטחון של הציבור, והדגיש: "בואו נפריד, נכון שיש הרתעה, גם בעוד חצי שנה אולי אם תהיה ממשלה אחרת, אתם תראו את אותו הדבר. מי שקובע את הפעילות זה משרד הביטחון, ויש לזה סיבות מאחורי הקלעים. יש דברים שחשובים למדינת ישראל, גם אם האיראנים רוצים כרגע להבעיר את השטח, אנחנו לא נשתף פעולה בעניין הזה". 

"ההצעות לפעולה הן מטורללות, אני מבין מה קורה בערך", אמר. "יש פעולות שכרגע לא כדאי לעשות אותן אולי, אבל יכול להיות שתהיה פה מלחמה כוללת, אני לא יודע. אנחנו צריכים להיות אחראים בנקודות מסוימות, אני לא מצדיק אף אחד, לדעתי האישית צריך להיכנס ולפרק את עזה, כי רב זירתי יהיה לנו מאוד קשה להתעמת בנושא הזה". 

"צריך ליישם את ההבטחה הישנה של נתניהו מעופרת יצוקה? להפיל את שלטון חמאס?", שאלו המגישים. על כך ענה חבר הכנסת ואטורי: "אני לא פוחד מזה. אני לא מבין למה עם ישראל פוחד מזה. גם אם נפיל את שלטון חמאס אז שיעשו שם בחירות, אנחנו לא אחראיים על החיות של חמאס. יש בגוף סרטן ואתה אומר 'בוא נשאיר אותו כי מי ישתלט על הסרטן הזה?'. צריך לחסל את הדבר הזה. יום אחד כולם יעלו עלינו, תהיה פה מלחמת גוג ומגוג ואנחנו נשלם את המחירים, ואז יקום בן גביר ויגיד 'אני לא חלק מזה'. כולם חלק מהעניין הזה, כולם אחראים לביטחון ישראל. אני אפילו לא שר בממשלה, אני חבר בוועדת חוץ וביטחון".

על השפעתה של מפלגת עוצמה יהודית ושל בן גביר בפרט, אמר: "יש לי חברים מאוד קרובים שם, כי אני מאוד קרוב לדעות הפוליטיות הכלליות, ואני אומר דבר אחד - חשוב בעתות מסוימות להבין ולהיות מנהיג. אני מבין שיש פה בעיה פוליטית והמפלגות קצת נפגעות, גם בן גביר אני חושב שהוא הכי נפגע בעניין הזה, אבל כשאתה צריך להיות מנהיג אתה תהיה מנהיג. זה לא מעניין אותי כשמדובר בנצח ישראל".

איתמר בן גביר תוקף את נתניהו (צילום: ללא)

"גם כשיצאתי ואמרתי על ביידן אף אחד לא האמין לי", ציין, "אחרי זה יצאו הדלפות מארה"ב. כשאני אמרתי חשבו שאני שיכור, גם במפלגה שלי חשבו שאני מדבר שטויות אבל אמרתי דברים נכונים ואתם רואים את המצב - אנחנו לקראת עימות כולל רב זירתי. צה"ל עוצמתי ומוכן, הכול בסדר, אל תפריעו לצה"ל. אותי מעניין עוצמת ישראל האמיתית, עזוב פוליטיקה".

הוא המשיך: "אני אומר דבר אחד - כששר ביטחון נפגש עם אבו מאזן יש הבדל מאשר יש שיחות בשארם עם כל מיני. מנהיג מדיני לא יכול להיפגש, זה לא כמו שראש ממשלה או שר ביטחון נפגש עם ארגוני מחבלים. על ביטחון צריך לעשות תיאום. מי שתורם לטרור הוא טרוריסט. אנחנו לא צריכים ליצור מלחמה יש מאין, אבל תדע דבר אחד - ראש שב"כ, ראש מוסד, כן אלה מערכת הביטחון, תפקידם לעשות תיאום ביטחוני, לא שר הביטחון. וכשצריך להעביר ביקורת על גלנט העברתי, מה שמעניין אותי זה מדינת ישראל ואזרחי ישראל. כשילדים מקבלים טילים על הראש לא מעניין אותי כלום - צריך לתת מכה חזקה בעזה". 

הוא סיכם: "יכול להיות שעוד מעט בסיטואציה מסוימת כל היהודים בכנסת פה יבינו מה המשמעות של הסיפור שמתפתח סביבנו, ויכול להיות שתהיה אחדות לאומית, אני בעד. יכול להיות שאנחנו צריכים לצרף אנשים שהאינטרס שלהם הוא מדינת ישראל. ברגע שתהיה פה מלחמה רב זירתית עם אלפי טילים ביום, אלו ארבע זירות, חמאס, חיזבאללה, איראן ועוד כמה. יכול להיות שאנשים יתעוררו".

בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm, ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), ביקר את התנהלות הממשלה, ואמר: "זה מסכם את מה שאנחנו אמרנו היום, הציבור במדינת ישראל בחר בממשלת ימין על מלא, עוצמה יהודית הגיעה עם מטרות מאוד ברורות, ולצערי הרב אנחנו רואים פעם אחר פעם שהמדיניות של ממשלת ימין על מלא לא מתממשת".

"הציבור מבקש לראות ממשלת ימין ואנחנו חלק ממנה, וגם ראש הממשלה שמוביל את הממשלה אמור להיות חלק ממנה ולהוביל את המדיניות עם המנדט שהוא קיבל מהציבור - זו תפיסת עבודה אחרת כפי שנדרש ממנו. אנחנו לא מפילים את הממשלה הזו, אבל גם לא נשתתף בהצבעות שצריך את האצבעות שלנו, אנחנו לא נמצאים שם סתם", הדגיש קרויזר. "אנחנו נמצאים כדי להביא תפיסה אחרת, דרישות אחרות, לקיים את המנדט שהציבור שלח אותנו. ולראייה, עד היום ראש הממשלה לא מזמין את השר בן גביר לדיונים שהוא נדרש להזמין אותו, וגם כשהוא כן מזמין דעתו לא נספרת וזה מרגיש כאילו סיכום הדיון הונח מראש. אין שום סיבה לא לגבות מחיר כבד, לא התקפלנו כשאותו מחבל שבת רעב ואין סיבה להתקפל עכשיו אל מול הירי הנוראי הזה. לא צריכים להמשיך לשלם את המחיר הזה".

"הכדור בידיים של ראש הממשלה", סיכם חבר הכנסת. "הוא יודע שעוצמה יהודית עם תפיסת העולם שלה והמנדט שהיא קיבלה מהבוחרים וגם הבוחרים שלו, של הליכוד, מבקשים לראות משהו אחר. ולכן השר אמר בצורה מאוד ברורה - כשאנחנו נראה שהמדיניות משתנה - אנחנו חוזרים. עד שראש הממשלה לא יחליט להכיל ממשלת ימין על מלא עם ביצועים של ממשלת ימין אנחנו לא נשתתף בהצבעות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm