ראש הממשלה בנימין נתניהו בלם באמצעות אנשי לשכתו נסיעה של שר הביטחון יואב גלנט לארצות הברית, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12.

האם גלנט סיים את כהונתו? בליכוד טוענים: "חבר לשמאל, יש להדיח אותו"

על פי הדיווח, לא היה מדובר בנסיעות מתוכננות, אלא בשתי הזמנות שנותרו ללא מענה. עם זאת, השר גלנט נפגש עם צמרת הצבא האמריקאי בישראל כך שאין פערים בין וושינגטון לירושלים בנושאים הביטחוניים. בלשכת שר הביטחון לא הגיבו, בלשכת רה"מ הכחישו ומסרו שנתניהו וגלנט מתואמים. 

התקרית מתרחשת בצל העובדה כי נתניהו טרם קיבל הזמנה להגיע לוושינגטון. דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר מוקדם יותר השבוע כי הוא סבור שראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר בוושינגטון בשלב כזה או אחר, "אבל אין משהו בינתיים בלוח הזמנים", ציין. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו". צילום: לפי סעיף 27 א'

לפני כחודשיים דווח בחדשות 12 כי שרים בממשלה שהביעו את רצונם לנסוע לארצות הברית קיבלו הנחיה מראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לנסוע לוושינגטון, כל עוד הוא עצמו לא נוסע ולא מוזמן לפגישה רשמית. לפי הדיווח השר היחיד שמורשה להמריא לפגישות רשמיות בוושינגטון הוא רון דרמר שמשמש כסוג של שליח מטעמו של ראש הממשלה