ברקע המתיחות הביטחונית בעוטף עזה, הגיע הבוקר חבר הכנסת אלמוג כהן לשדרות וקבע שם את לשכתו. במהלך ריאיון שקיים, עובר אורח הטיח בו: "אתה ויו"ר הסיעה שלך הבאתם את המצב עלינו". בעקבות כך, שוחח כהן עם "מעריב" וסיפר: "הכוונה שלנו (עוצמה יהודית) היא לשנות ולהשפיע, והתגובה הייתה לא טובה לכל הדעות".

"אתה רוקד לנו על הדם": אלמוג כהן התעמת עם תושב שדרות בשידור חי
גרסת הבמאי: אזרח התפרץ לריאיון של ח"כ אלמוג כהן - ואז נחשפה הסיבה האמיתית 

"התושבים צודקים", אמר כהן בפתח דבריו. "אני הגעתי אתמול בצהריים. חמאס ניסה לרצוח את הילדים שלנו בזמן שהם יוצאים מבית הספר והיה חייב להגיב לזה בצורה נחרצת. הכי קל לשבת בבית, אני בחרתי להגיע לכאן כדי לשמוע את התושבים ולהתמודד עם הביקורת כי זו בעיניי מנהיגות". 

"אין לנו יכולת לשנות את העבר, אבל אנחנו יכולים להשפיע על העתיד", הוסיף. "אנחנו לא נגיע להצבעות בכנסת כי אנחנו חושבים שצריך להגיב בצורה קשה. יש פה ילדים שחיים בפוסט טראומה, יש פה הורים שמגנים על הילדים שלהם בגופם. אי אפשר לנהל ככה חיים תקינים. אנחנו אומרים לליכוד: אם אתם רוצים שנעזוב, אתם יכולים להעזיב אותנו. אנחנו אומרים בצורה ברורה ומפורשת - הכוונה שלנו היא לשנות ולהשפיע והתגובה הייתה לא טובה לכל הדעות".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. (צילום: דובר צה"ל)

הפשיעה החמירה בתקופה שלכם.
"אני מחלק את הדברים לשניים. בנושא הלוחמה בפשיעה - הבאנו תקציב עתק, נגייס מאות שוטרים שיגבירו את המשילות. בנושא עזה - אלה החלטות שהן לא שלנו, ולכן אנחנו מוחים. אנחנו רוצים שתהיה לנו יכולת להשפיע. אנחנו מאמינים שהמחאה שלנו תשפיע". 

מה המטרה שלך בהקמת לשכה בשדרות?
"אני שומע את הכאב והאכזבה של התושבים וגם את התקוות. אני לא חשבתי שאני אגיע לשדרות לקבל חיבוקים, הגעתי כדי לשמוע את הביקורת. המטרה העיקרית הייתה לעורר את הנושא. התושבים בשדרות רוצים להרגיש שהם שווים בני שווים, הם לא שווים פחות מאף אחד אחר. הבחור שתקף אותי היום הוא פעיל בארגון "אחים לנשק", ארגון שמאל רדיקלי. הוא בא לעשות פרובוקציה, להשליך עליי פיתות. הוא לא ציפה שאאפשר לו לתקוף אותי והגבתי לו בצורה נחרצת. אני לא אמור להגיש לו את הלחי השנייה". 

אלמוג כהן מתעמת עם תושב שדרות

איזה פעולות צה"ל צריך לבצע בעזה כדי להחזיר את הביטחון לתושבים?
"צריכים להתחיל לחסל את ראשי החמאס, לפגוע בראש הנחש. אמורים להפיל בניינים בעזה על כל ירי של טיל על אזרחי ישראל. 19 אלף עובדים נכנסו היום למדינת ישראל. אני בעד, אבל אי אפשר לתת רק גזרים, צריך גם מקלות. יש פה טרגדיה נוראית שעברה על התושבים וצריך להגיב באגרסיביות. יש לצבא את היכולת".