מאות אנשים הגיעו הערב (חמישי) להפגנה מול ביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. חלקם הגיעו עם שלטים הנושאים בין היתר את הכיתוב "די לגזענות של בג"ץ". 

כמו כן, על השלטים נכתב בין היתר "העם דורש מדינה יהודית", "באנו חושך לגרש" ולהט"בים וימנים". ההפגנה קיבלה את את הכינוי "חאפלה מרוקאית", זאת כמחאה על אמירתו של ברק כי "לא מצא אף שופט מרוקאי". 

הפגנה מול ביתו של אהרון ברק. באדיבות אבשלום ששוני

לירן ברוך, מפורום נכי צה"ל, נשא דברים: "נפצעתי כתוצאה מחימום השטח ע"י השמאל האנרכיסטי. אחד מהסלעים שנזרקו עליי כתוצאה מכך פגע בי, ואיבדתי את הראייה לכל החיים. יש לי חלום שבית משפט העליון יהיה יותר מגוון ושיוויוני לכולם, שהאמון בו יגדל, לאחר שחורר מאז האקטביזם השיפוטי ההרסני שהנהיג אהרון ברק. שיעדיף את זכויות הקורבנות על פני זכויות המחבלים". 

ההפגנה מול ביתו של אהרון ברק  (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה מול ביתו של אהרון ברק (צילום: אבשלום ששוני)

הפגנה מול ביתו של אהרון ברק  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה מול ביתו של אהרון ברק (צילום: אבשלום ששוני)

"מערכת המשפט לא יכולה להיות רק של משפחתו של ברק, צריך להיות גיוון", טען אחד מהנוכחים בצעדה. כאמור, ההפגנה מתקיימת בסימן "מרוקאי". במקום מחולקות בין היתר מופלטות ומאכלים נוספים שמזוהים עם העדה המרוקאית. 

הפגנה מול ביתו של אהרון ברק  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה מול ביתו של אהרון ברק (צילום: אבשלום ששוני)

מפגין נוסף במקום אמר כי "באנו לשמוח, אנחנו ננצח את המאבק הזה ולא אף אחד אחר". פעיל ליכוד שנוכח במקום, טען: "זו ההפגנה שבאמת בעד השיוויון. מפגינים פה על ייצוג שיוויוני במערכת המשפט". 

מאות מפגינים, מתגדי הרפורמה המשפטית והממשלה, הגיעו להפגין מהצד השני. בין היתר, הם צעקו "בושה" ו"דמוקרטיה".

הפגנת נגד של מתנגדי הרפורמה המשפטית  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת נגד של מתנגדי הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)