השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יצא היום (שישי) נגד החזרת מספר גופות של מחבלי ארגון הטרור גוב האריות, ושב לתקוף את שר הביטחון יואב גלנט.  "טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר. הממשלה הזאת היא ממשלת ימין והציבור לא נתן לנו מנדט כדי להחזיר גופות מחבלים או להימנע מלהפציץ בעזה", ציין.

הליכוד תקף בחריפות את בן גביר - שהשיב: "נתניהו מוזמן לפטר אותי"
"אין עם מי לדבר": סביבת בן גביר תוקפת בחריפות את גלנט

הוא הבהיר כי מפלגתו תמשיך להיעדר מההצבעות בכנסת: "עדיין לא מאוחר להוביל מדיניות ביטחונית עוצמתית והתקפית. עוצמה יהודית תמשיך להיעדר מההצבעות עד אשר ממשלת ישראל תשנה כיוון ותתחיל לקיים את המדיניות שלשמה היא נבחרה".

איתמר בן גביר תוקף את נתניהו (צילום: ללא)

שר המשפטים לשעבר גדעון סער השיב לבן גביר על דבריו: "גם בלי להיות בהצבעות אתה נושא באחריות על מלא מלא, העם לא מטומטם. כולם קלטו כבר את הבלוף".

אלמוג כהן, חבר הכנסת ממפלגתו, הודיע כי ימשיך במחאתו כנגד מדיניות הממשלה בדרום: "החלטתי בשבת הקרובה לעזוב את ביתי באופקים ולשהות לצד אחיי ואחיותיי בלשכתי בשדרות, לחזק את תושבי העיר והעוטף. מפאת כבוד השבת לא תינתן בלשכה שירות פרלמנטרי". הוא ניצל את ההזדמנות על מנת לשלוח עקיצה לשר לביטחון פנים לשעבר עמר בר לב: "החלות אינן ממאפיית אנג'ל".

מחאת חבר הכנסת אלמוג כהן בשדרות  (צילום: דוברות אלמוג כהן)
מחאת חבר הכנסת אלמוג כהן בשדרות (צילום: דוברות אלמוג כהן)

כזכור, עימות חריף אירע השבוע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר ביקורת שהוטחה מצד עוצמה יהודית במדיניות התגובה בעזה. 

הסיעה הודיעה כי לא תגיע להצבעות בכנסת ותקיים ישיבת סיעה, זאת בעקבות "התגובה הרפה בעזה" לדבריהם. בתגובה, נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה, שר הביטחון , צה״ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

בתגובה השיב בן גביר: "לפני כחצי שנה אזרחי מדינת ישראל הלכו לבחירות, הם הלכו להצביע לממשלת ימין מלא מלא. ממשלה, שכך הם ציפו, שתכריע ממשלה שתגיב על כל טיל, על כל הפקרות, על כל ילד כאן שמתופף שמנסים לרצוח אותו. הם הלכו להצביע לממשלה שתפנה את חאן אל אחמר. הם הלכו להצביע לממשלה שתיתן מענה לטרור, הם הלכו להצביע לממשלה שתעשה רפורמה משפטית. אנחנו שישה חודשים אחרי, ארבעה חודשים אחרי קום הממשלה הזו, ולצערי, כפי שאמרתי בישיבת ראשי קואליציה בראשון האחרון, זו לא ממשלת ימין מלא-מלא".