נמשך המשבר בקואליציה בעקבות דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמדיניות הממשלה תהיה "ימין מלא־מלא". "קשה להעריך לאן הולך האירוע הזה. כרגע יש נתק בין רה"מ לבין בן גביר. נקווה שייפגשו או ,לפחות, ישוחחו עוד לפני המליאה ביום רביעי ותימצא הדרך לסיים את האירוע", כך מסרו גורמים בקואליציה ל"מעריב".

בכיר ביש עתיד תוקף בחריפות את בן גביר: "סוכן כאוס מטורלל"
"המדיניות חייבת להשתנות": זה מה שעשה השר בן גביר במקום להשתתף בישיבת הממשלה

במסגרת המחאה שלו נגד המדיניות הביטחונית לא השתתף אתמול בן גביר בישיבת הממשלה. גם שרים אחרים מטעם עוצמה יהודית החרימו את הישיבה. במקום זאת ערך בן גביר סיור במטה הימ"מ יחד עם מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן ומפקד היחידה תנ"צ ח'. השר אמר ללוחמים: "אתם ההוכחה שהיוזמה וההתקפיות מביאות פירות וניצחון. המשיכו לתקוף, המשיכו להוביל, ליזום ולנצח. לא לחזור עד שמכריעים ומנצחים! אני מתעקש ונלחם כדי לגרום לכך שתוכלו להילחם בטרור עם כמה שפחות מגבלות. בכל מקרה, אני מתחייב להמשיך לתת לכם את כל הכלים והגיבוי, על מנת שתעשו את מה שאתם יודעים לעשות, על הצד הטוב ביותר".

איתמר בן גביר תוקף את נתניהו (צילום: ללא)

באשר לאי־השתתפותו בישיבת הממשלה אמר: "גם בימים האחרונים ראש הממשלה ושר הביטחון ממשיכים במדיניות שלהם - שחרור המחבל הירדני, שחרור גופות מחבלים ועוד. זה לא מקובל עלינו ולא יכול להימשך ככה. המדיניות חייבת להשתנות, הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין מלא־מלא. קיבלנו מנדט מהציבור לשנות את הכיוון - וזה חייב לקרות".

בישיבת הממשלה מתח שר הביטחון יואב גלנט ביקורת מרומזת על בן גביר ואמר: "לצערי הרב, גופות של מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור, למעט במקרים חריגים הקשורים ספציפית לחמאס. אין קשר בין גופת מחבל בארגון קיקיוני ביו"ש להחלטות של סינוואר בעזה. זה לא מעניין אותם".

גורמים בסביבת בן גביר חזרו והדגישו כי "אין לו עניין לפרק את הממשלה, אך גם אין לו עניין להישאר בממשלה שהיא ממשלת ימין רק על הנייר. יש לבן גביר רשימת דרישות שמורכבת מיותר מ10 סעיפים. כולם - הבטחות בחירות, לא של עוצמה יהודית, אלא של הליכוד והימין כולו. שיממשו 2־3 דברים מתוך כל מה שהובטח לציבור".