מבצע "מגן וחץ": חבר הקבינט המדיני־ביטחוני ושר האנרגיה ישראל כ"ץ (הליכוד), התראיין היום (שלישי) בתוכניתן של ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM, והתייחס למבצע "מגן וחץ" בעזה. כמוהו, גם שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת עלה לראיון ברדיו 103FM, הוא עם בן כספית וינון מגל, וקרא: "אף אחד לא יתחמק מצה"ל".

40 כלי טיס ושלושה יעדים: כך נראתה התקיפה המפתיעה של צה"ל בעזה
לאחר חיסול בכירי הג'יהאד, בחמאס מאיימים: "ישראל תשלם מחיר כבד"

"אני חושב שהפעולה שבוצעה בהוראת ראש הממשלה ושר הביטחון, שהוסמכו על ידי הקבינט, שבוע שעבר החליטו על הפעולה שתוכננה על ידי צמרת צה"ל ועל ידי גורמי הביטחון האחרים", אמר כ"ץ בפתח דבריו, "פעולה מבריקה מבחינת איכות המודיעין, דיוק המבצע, ויש לדבר הזה משמעות - ככל שאתה מדייק יותר ההלם וההרתעה גוברים. גם ראשי החמאס צריכים להבין שאם הם יצטרפו הם יהיו המטרה הראשונה לסיכול ממוקד ללא שום היסוס. לכן הם גם עכשיו צריכים לחשוב. ואלה הדברים היחידים שמעניינים אותם". 

"אמרתי אחרי הירי על שדרות שהסיכולים הממוקדים על השולחן", הוסיף, "אם נצטרך שתהיה מלחמה תהיה מלחמה, וזה בדיוק במצב שאנחנו נמצאים עכשיו. היו סיכולים ממוקדים ואם הם יפתחו במבצע, מלחמה, אנחנו נגיב בכל העוצמה לפי תוכנית סדורה. גם עכשיו כוחות הביטחון פועלים בשכם במקביל". 

ישראל כ''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)
ישראל כ''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)

לאחר מכן הבהיר כ"ץ:"בן גביר זכה לתמיכה מפתיעה בגלל המצוקה הזו בנושא ביטחון הפנים. יש לו משימה המון חשובה, הוא צריך להתרכז בה. יש המון בעיות בתחום ביטחון הפנים. הנושא של מדיניות ביטחונית, כך זה עובד. זה לא נובע משום לחצים אחרים. הוחלט על הפעולה עוד לפני".

"אני לא מוריד מעצמנו את האחריות. אני מקווה שכן תהיה התארגנות, פעילות בנגב, ומול האלימות במגזר הערבי. הדברים האלה שהציבור כמהה. בנושא הביטחון מול איומים חיצוניים יש דיונים בקבינט. ההחלטה הזו שלא לאפשר פגיעה בתושבי שדרות ודין שדרות כדין תל אביב התקבלה בעקבות סיום מבצע שומר החומות, גם הממשלה הקודמת המשיכה בזה וגם אנחנו. לא יכול להיות שיהיה פער בין תושבי שדרות לתושבי תל אביב או ירושלים. איך עושים ומתי פועלים, הסוד הזה לא דלף", ציין.

"אני חושב שלא צריך להחרים, המכנה המשותף של הקואליציה הוא מאוד גבוה", הוסיף, "צריך להתרכז סביבו ולפעול. לא כל אמירה וכוונה של לא לפגוע בקיום הממשלה, בסופו של דבר זה יכול ללכת לכיוונים אחרים. כולם מתלכדים, מעבר לכל מחלוקת, כדי לגבות. השקט הזה כנראה השקט לפני הסערה, מדובר כאן במחבלים. סביר להניח שהם כן יפעלו לצערי. אם עכשיו תהיה מערכה לזמן כזה או אחר וירו לעבר יישובים ישראליים ותושבים, אני מקווה שלא ממושכת, אבל כל מערכה היא מערכה וכל ירי הוא ירי".

לסיום אמר חבר הקבינט המדיני ביטחוני: "המדיניות היא לא לוותר בשום פנים על ההרתעה ולא להרפות. ככל שיפעלו אנחנו חייבים להגיב, יש לצה"ל תוכניות מוכנות להגיב בעוצמה על כל דבר. החמאס צריך להבין שהרבה מהמנהיגים שלו והאמצעים שלו חשופים בפנינו. לא ייתכן שישבו שם מנהיגי הטרור ויפעילו טרור ברחבי יו"ש. לכן צריכים להחזיר את ההרתעה. אם הם רוצים להמשיך לנסות לשקם את הרצועה, וככל שהם לא יבינו ויפעלו התגובה שלנו צריכה להיות עוצמתית יותר כדי להחזיר את ההרתעה שלנו".

בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, קרא השר ניר ברקת: "עדיף תמיד לעשות יותר ולדבר פחות. לא צריך לדבר יותר מדי על התהליכים לפני. אף אחד לא יתחמק מצה"ל. לא כל פעם שיורים עלינו צריכים להגיב במבצע כשהאויב מוכן". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM