האם לאחר 20 שנה, רג'פ טאיפ ארדואן ומפלגתו יאבדו את השלטון בטורקיה? לאחר פרסום התוצאות הסופיות בבחירות במדינה, כאשר לא הושגה הכרעה והמועמדים ילכו לסיבוב שני, גדי נס שוחח הבוקר (שני) ברדיו צפון 104.5FM עם ד"ר אלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ושגריר ישראל לשעבר בטורקיה, אשר הביע את דעתו בנושא.

לדבריו, "ארדואן לא בסכנה ממשית, אבל הוא גם לא מאה אחוז בטוח שיזכה. הסיכויים שלו להישאר נשיא גבוהים. באחד הקרוב הוא כבר ניצח - הוא ניצח בבחירות לפרלמנט בצורה ברורה מאוד. הקואליציה שלו זכתה ל־321 מושבים מתוך 600. כלומר, הפרלמנט כבר שלו. עכשיו הוא יוצא לסיבוב שלו כנשיא".  

בהמשך, עוד אמר: "יהיו בהחלט שבועיים מעניינים. ארדואן מוביל ב־4 אחוזים, שזה בערך 2.5 מיליון איש - לצמצם פער כזה תוך שבועיים, קשה להאמין שניתן לעשות את זה. נראה לי שלא נצטרך להתרגל למישהו אחר, אלא להמשיך לחיות איתו. אם ארדואן זוכה שוב בבחירות, הוא מבטיח את השלטון שלו והאידיאולוגיה שלו לעוד הרבה מאוד זמן".

לסיכום, ציין: "ארדואן שינה את הכיוון שלו בשנים האחרונות בנושא מדיניות החוץ כי הוא עשה את כל הטעויות האפשריות בתחום הזה, בעיקר במזרח התיכון, אבל הוא לא הפך להיות פחות אסלאמי ולא שינה את האידאולוגיה שלו בתוך טורקיה. לגבי היריב, לא הייתי מגריד אותו כאויב, אבל הוא מאוד פרו פלסטיני. בנוגע לעמדתו בנושא מדיניות החוץ, קשה לדעת איך זה יתפתח אם הוא ינצח".