פרופ' אליס ברזיס, ראש מרכז עזריאלי למדיניות כלכלית באוניברסיטת בר אילן, הפגינה היום (שלישי) מול ביתו של השר יצחק גולדקנופף, והסבירה לבן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM מדוע היא מפנה אצבע מאשימה לעבר הפוליטיקאים החרדים, ומאמינה שמחאה תמשיך לגעת בנושא.

תיקי לואי ויטון והר של שטרות: מחאת מילואימניקים נגד השר גולדקנופף | צפו בתיעוד
ממסים ועד דירוג האשראי: ההשלכות האפשריות של חלוקת הכספים הקואליציוניים

בפתח הראיון הסבירה פרופ' ברזיס שהוזמנה לדבר במחאה מכיוון שפרסמה מאמר שמדבר על הכספים במגזר החרדי. היא ראתה אדם חרדי והאשימה אותו כי לא שירת בצה"ל, על אף שבסוף התברר שהוא שירת בצבא, ואף ממשיך בקבע. לדבריה, זה בכלל לא עניין פרסונלי, אלא נוגע במנהיגי הקהילה החרדית. "אולי הוא שירת ואולי לא, אבל אני לא באתי אליו. אני באתי לדבר להנהגת החרדים. אני פשוט ציטטתי את הרמב"ם שאומר 'כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם ובזה את התורה'. מה שהם עושים זה לחלל את השם. אני באה לדבר על הנהגת החרדים". 

"אנחנו מדברים על מדינה יהודית ודמוקרטית, ואי אפשר לסלף את שני הערכים העליונים האלה", המשיכה. "על הדמוקרטיה אני לא אדבר היום, ואני אדבר על היהדות, הערכים של היהדות מבוססים על צדק צדק תרדוף ועל מוסר. אנחנו, היהדות, הבאנו לעולם את רעיון החירות, ועכשיו אנחנו מקבלים קבוצה שדוחפת את מדינת ישראל לסוג של כת של יהדות שהיא איננה יהדות. ולכן, אנחנו חייבים להתנגד".

בסיום הראיון אמרה פרופ' ברזיס: "זה לא קשור לבן אדם, זה קשור לפילוסופיה, זה קשור למהות של עם ישראל. יש 70 פנים לתורה, אבל בוא תסתכל על פסוק אחרי פסוק, הלכה אחר הלכה, לא כתוב שבמלחמת מצווה הכל יוצאים אפילו חתן וכלה? מה שנעשה בכנסת על ידי עסקנים חרדים שמשתמשים במילה 'יהודי' שאצלי זה קדוש זה מבזה את היהדות".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM