המו"מ סביב סוגיית הרפורמה במערכת המשפט: המתיחות בקואליציה גוברת לקראת בחירת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים, שצפויה להתרחש עד 15 ביוני, כפי שדורש החוק. גורם בכיר בליכוד אמר למעריב כי מופעל לחץ כבד על רה"מ נתניהו בתוך המפלגה, וזאת במטרה שיציב דד ליין בנוגע להגעה להסכמות בנושא הרכב הוועדה עד לתאריך זה.

אי ההתקדמות בשיחות בית הנשיא – ההישג של הרצוג | אנה ברסקי 

בעוד שבאופוזיציה מעוניינים להעביר בכנסת בהסכמה סעיפים אחרים ברפורמה במערכת המשפט תוך ויתור על סעיף הוועדה לבחירת שופטים, בליכוד מתנגדים לכך, אך מבהירים כי הם מעוניינים לתת אפשרות להגעה להסכמות בנושא דרך הידברות בין הצדדים.

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד בכנס הרצליה (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד בכנס הרצליה (צילום: אבשלום ששוני)

בשבוע שעבר, כפי שפרסמנו, פתחו גורמים בקואליציה במגעים שקטים מול מי שסומן כ"ימני שבין אנשי האופוזיציה" כדי להגיע למועמד אופוזיציה מוסכם לוועדה לבחירת שופטים – אם וכאשר שום הסכמה לא תושג, והכנסת בכל זאת תצטרך לבחור את נציגיה לוועדה.

לפי הגורמים המעורים בפרטים, על הכוונת נמצאים אנשי ישראל ביתנו או המחנה הממלכתי. "כולם שם עדיפים על המועמדת של לפיד, קארין אלהרר. אם ניאלץ לערוך בחירות, חייבים ללכת בדרך העתיקה והמוכרת זה שנים ולסכם עם האופוזיציה על הנציג שדעותיו אינן שמאל אקטיביסטי מובהק", כך אומרים העוסקים במלאכה.

ובינתיים, נראה כי שר המשפטים, יריב לוין, לא מתכוון לוותר על בחירת שני שופטים מטעמו, והוא נחוש להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. מי שצפוי להכריע בנושא הוא, כאמור, נתניהו.