קבוצת נאמני ארץ ישראל בליכוד הגישו עתירה לבית הדין של הליכוד המבקשת להרחיק את ראש הממשלה בנימין נתניהו מכל מעורבות ברפורמה המשפטית.

עו''ד אביעד ויסולי אשר הגיש את העתירה, כתב בה כי ניתוק רה"מ נתניהו מהרפורמה המשפטית הכרחי, לאור עמדת היועמ"שית ובג"ץ כי מעורבותו מפרה את הסדר ניגוד העניינים שנתניהו מחויב בו לאור משפטו.

העתירה מבקשת למנות את שר המשפטים ומ"מ ראש הממשלה יריב לוין כממונה מטעם הליכוד על כל ענייני הרפורמה המשפטית, ולהעביר אליו את כל סמכויות ראש הממשלה בנושא, כנדרש בהסדר ניגוד העניינים.

בעתירה צוין כי בג"ץ יותר מרמז בעתירה האחרונה בנושא, שהמשך מעורבות נתניהו ברפורמה המשפטית יאפשר לבג"ץ לדון בהדחתו מתפקיד ראש הממשלה עקב הפרת הסדר ניגוד העניינים.

עו''ד ויסולי: "הליכוד וכל גוש הימין מעוניין כי נתניהו יכהן כראש הממשלה לאורך כל הקדנציה ומעבר לכך. היועמ"שית ובג"ץ הבהירו כי העיסוק בכך מהווה הפרת הסדר ניגוד עניינים שלו, ובכך הם מכשירים את הקרקע להדחתו. אין כל סיבה לשחק לידיהם ולהסתכן בהדחת נתניהו. ניתוק רה"מ נתניהו מהרפורמה המשפטית הינו גם אינטרס אישי שלו, כי מעורבותו בה תעורר את המערכת המשפטית לנקום בו בגינה. הרחקת נתניהו מכל נושאי הרפורמה המשפטית יסייע גם להעביר אותה ביתר קלות,  מבלי לערב בה שיקולים זרים, תרתי משמע. יש בליכוד מנהיגים מוכשרים, ובראשם שר המשפטים יריב לוין, היכולים לטפל ברפורמה המשפטית ולהעבירה ביעילות ללא מעורבות נתניהו".

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ דוד ביטן, אמר בהקשר לעתירה: "מדובר בעתירה שהוגשה בנוסף לבקשה שהמרכז יחליט בעניין הרפורמה, זה מקומם שכן כל מטרתה של העתירה היא לכבול את ידיו של ראש הממשלה, דבר שיסב נזק לליכוד".